Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-13, 00:44   #11
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
tonyandre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men ja for å gå tilbake til reptilverden.

Jeg personlig ønsker ikke at gud og hvermann skal få ha reptiler. Rett og slett på bakgrunn av at tanken på å finne en slange i dass, som en eller annen i Bergen gjorde her for en tid tilbake, gjør meg fysisk kvalm. Og hadde mine barn funnet den hadde vi gått tilbake til bleier tror jeg.

Jeg tror ikke den generelle befolkning som kanskje syns det er kult med øgla borti kroken av stua, vil gidde å bry seg med å tilegne seg kunnskap til og faktisk ta vare på ett sånnt dyr og det den trenger. Se bare på vannskjøting av hund og katt som forsåvidt er enkle dyr og holde og krever ikke den helt store kunnskapen når det kommer til tempratur, mat osv osv.

men igjen, så har vi jo diskutert dette før i tråden, og jeg får si det samme nå også tenker jeg

syntes det er forferdelig synd at veldig veldig mange i Norge skal straffes fordi noen mennesker ikke kan behandle dyr slik de skal.

den generelle befolkningen som kanskje syntes det er kult med en øgle i kroken av stuen som ikke gidder å tilegne seg kunnskap, har kanskje en øgle allerede?

det rette er ikke å ha et dyreslag forbudt.. det rette er å gjøre dyrehold generelt strengere.
Nå har f.eks positivlisten av reptiler blitt jobbet med i 6 år. Det er blitt forsiktig funnet fram til hvilket reptil som passer seg å ha for en normal person.
Ingen andre dyreslag i Norge har blitt så nøye jobbet med og så nøye vurdert som reptiler. det må da telle for en hel del?

så det er ikke gud å hvermann ha reptiler, men det er gud å hvermann ha dyr generelt som er cluet her, er det ikke? om reptiler fortsatt er ulovlig, så hjelper det ikke for dyrene som er her.. Hverken hund, katt, fisk eller reptiler.
Jeg personlig tenker at nå får vi jobbe hardt for at reptiler blir lovlig, så etterpå jobbe hardt for at andre dyr blir evaluert på samme måte?

med andre ord, så tenker jeg at å begrunne nei til reptiler, pga folk missholder hunder å katter og kanari blir litt feil
men man må heller jobbe for at misshold av dyr blir straffet når det blir oppdaget gi "idiotene" en bot de ikke glemmer jada, det er dyr, men det er da liv det også!

tonyandre er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.