Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spinoff: Din idealferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-13, 23:12   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Din idealferie

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg blir krakilsk av mer enn fire–fem dager hjemme. Det ender alltid med uoverveide og ubudsjetterte impulsferier.

Sånn er jeg og. Mannen min liker også å reise, men han trives godt hjemme også og trenger ikke så mye annet enn fri fra jobben. Jeg blir sur og gretten og rastløs og vil omtrent dø om jeg ikke får dra på ordentlig ferie minst en gang i året, og for husfredens skyld prioriteres det grundig.

Gammel 06-04-13, 23:17   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

En ferie med reell fred fra jobben.

Jah!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 23:23   #63
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med små barn: hytteferie med familie med jevnldrende barn. Helst ved sjøen. Sol og bading. Fiske, gåturer og lage mat sammen.

Uten barn: Storbyferie med tusling i gater, parker og museer. Gode restauranter. Sove lenge i hotellseng.

Gammel 06-04-13, 23:48   #64
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Fornøyelsesparker er veldig langt ned på min liste.

Fornøyelsesparker er noe av det verste jeg vet. Litt på linje med bananer.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 23:50   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Fornøyelsesparker er noe av det verste jeg vet. Litt på linje med bananer.

Feriesentre er faktisk verre. Jeg prøvde det en gang (for mye). Har ikke prøvd all inclusive noen gang, men jeg forestiller meg at det er enda verre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 23:54   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker fornøyelsesparker, helst om det ikke er timesvis med kø på attraksjonene. Jeg drømmer om å reise til Legoland, der har ingen av oss vært. Gardaland i Italia er helt fantastisk, og jeg har hørt det er en stor, ganske ny fornøyelsespark i eller rett utenfor Roma, som vi jo bare MÅ besøke i sommer.
Dessverre har jeg de siste årene blitt fortere og fortere kvalm, det er en stor tragedie.

Gammel 06-04-13, 23:55   #67
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg overlevde bare med nød og neppe to dager i Legoland i høstferien. :freak:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 23:56   #68
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Akkurat nå, en uke på en solseng, full kindle, rikelig tilgang til bad i saltvann og vin! :sliten:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 00:03   #69
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Vi elsker å reise og har hatt hatt med oss ungene til spennende reisemål fra de var bitte små. En blanding av deilige strender, turkisblått hav og opplevelser er det vi synes er gøy. Vår eldste på 7, synes besøk på barnehjem på Sri Lanka i høst var veldig spennende. Safari i Afrika står høyt på lista, vi har vært flere ganger uten barn og satser på en tur om et år eller to (hvis vi ikke havner et annet sted da... )

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 00:40   #70
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Vi liker godt sol, varme og late dager, så syden er flott for oss. Jeg elsker å kunne ligge på en solseng og slappe av meg ei god bok og bare kjenne at det er FERIE. Var litt mer hektisk nå sist med en på 1 1/2, så strengt tatt burde vi vel ha hatt med en barnevakt også. ( Sagt i spøk )

Foruten syden og late dager, så er jeg glad i å oppleve litt også. Det har vi kanskje ikke gjort så mye. Men i år snakker vi om å ta Kielferge og farte litt her og der, så det blir spennende. Det store spørsmålet enda er om vi skal bli interrailere ( ) eller om vi skal ta bil. Mulig det kommer en tråd etterhvert her.
Ellers er jeg glad i storbyferie, men mer av den korte varianten som lang helg.

Egentlig burde jeg hatt dobbelt opp av både ferie og penger sånn at vi kunne gjort alt.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 01:24   #71
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Fint vær. Mer enn 25 varmegrader. Da trives jeg både hjemme og borte.
Ferie som jeg liker er hotell, basseng/strand og 5-6 bøker i kofferten. Soling og bading på dagen, og middag og drikke på kvelden. Jeg er ingen stor utforsker og er veldig bedagelig med tanke på reiseform og hvor jeg bor. Jeg slapper også mest av når jeg ikke gjør noe som helst.

Med barn: sol, vesentlig mer bading/ påpassing, parker/aktiviteter, og null bøker.

Til nå har vi ikke reist med dem annet enn hytteturer i Sverige, men prøver charter til Hellas til sommeren. Før det har ferier i hovedsak vært å besøke familie.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 08:39   #72
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært i både Lalandia og Legoland, og det kan ikke sammenlignes med all-inclusive, synes jeg. Det siste er ferie, i hvertfall for oss som et A-mennesker, som er oppe og spiser frokost før de andre har våknet og har stranda for oss selv frem til 10. Men min drømmeferie består av mindre lyd. Det er kanskje å leie hus i Italia, med vennefamilier i hus ved siden av. Leie bil og oppdage små landsbyer, handle inn på marked og stotre på italiensk, i kombinasjon med litt strandliv. Gjerne en vandretur i fjellene også, hvis ungene er store nok.

Minerva er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:13   #73
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Storby trumfer strand, hus/leilighet trumfer hotell, museum trumfer fornøyelsespark, lage mat hjemme trumfer fastfood, opplevelser trumfer slumring. Ferdigpakka sydentur er vi ferdige med. Legoland og Lalandia og slikt er fint og gøy i små porsoner. Av og til.
Vi bor på vakre sørlandet, like ved strand, har idyll til hverdags, årskort i Dyreparken og sommerhus i helgene og vi trenger rett og slett litt asfalt og styrby-action når vi har ferie. Helst i flere uker, alltid mer enn en. Liker å føle at vi bor litt, roer ned tempoet og lar de minste bestemme farten. Kombinerer gjerne med Drømmemannens konferanser/forskningsgreier, da blir totalregningen litt lavere. Gjerne USA, men København funker også fint.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 12:31   #74
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Italia har vært supre ferier for vår del forresten. Ikke minst pga barnevennligheten. Barn er velkomne og inkludert og maten er ekstremt barnevennlig. Junior elsker pasta, pizza, is, mozzerella, parmesan og pesto. Vi har hatt bil og fått sett oss rundt. Kjørt opp trange åssider, badet i kalde kulper i nasjonalpark, sett gekkoer, vandret i marmorbruddene og spist massevis av is. Mannen har tilgang på å leie leilighet billig så den ene gangen så kom regningen på 15 000 kroner for en uke absolutt alt inkludert ( lommepenger og til og med min tax free) Skal jeg velge et favorittland så må det være Italia tror jeg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 12:55   #75
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke altfor varmt. Litt strand og bad er topp, men det trenger ikke være syden. En av de aller fineste turene vi hadde var da vi leide et skipperhus (?) med strandlinje og det var knallvær så vi satt ute til langt på kveld, badet masse og nøt livet.

Jeg er veldig glad i storbyer, men liker ikke for mye folk på en gang (), så å rusle rundt i en by utenom turistsesongen der man kan forsvinne litt og ikke kjenner noen er veldig kos. Jeg kan bruke maaaange timer på å vindusshoppe, rusle i parkene og sitte på kafe. Dette er ikke noe minsten trives med, men noe det nok blir mer av med årene. Men vi har hatt med ungene overalt, og bare en gang AI og charter. Jeg er virkelig ikke spesielt tøff eller eventyrlysten av meg, og jeg tror en del tror det er vanskeligere å reise med barn enn hva det er.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:36   #76
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vel strengt talt ikke hatt noen i mot en uke eller to bare med mannen et varmt sted.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 17:04   #77
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker best reiser jeg foreløpig har for små barn til å være med på. Min drømmereise er til Iran eller Pakistan, gjerne i følge med en lokal person. Drømmer også om et criuse på Nilen eller en rundreise i Sør-amerika.

Sammen med barna drømmer jeg om en reise til Jordan. Der er det BÅDE barnevennlig OG spennende. Men jeg får ikke med meg mannen... Han liker seg best i Norge, eller København.

Sist redigert av Cumulus : 08-04-13 kl 17:11.
Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 17:51   #78
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg hadde det nærmest vært skilsmissegrunn å ha en mann som "likte seg best" (som i så og si nektet å dra andre steder) enn Norge og Danmark.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:20   #79
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For meg hadde det nærmest vært skilsmissegrunn å ha en mann som "likte seg best" (som i så og si nektet å dra andre steder) enn Norge og Danmark.

Er nesten litt enig der. Det blir ikke mye "gi og ta" fra mannens side hvis han nekter hvert eneste år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:27   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Svigerfar er også sånn. Reiser endel til Italia, men han er jo derfra og hans familie bor der nede. Men andre land vil han helst ikke til. Kona elsker å reise, men får ham aldri med på noe. Hun har lokket med Kina, USA osv, men har måttet dra med venner eller barna, da svigerfar helst vil sitte hjemme og se på fotball.
Mannen min har heldigvis ikke arvet svigerfars reisemotvilje. Tvert imot.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.