Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg også. Jeg går gjennom hvert halvår og gjør de nødvendige forandringene før ny sesong. Jeg bruker gjennomsiktige kasser og de som ikke er i bruk merkes med navn "Mellomsøs str. 122", "Pluggen 110", "Minsten 92" og den slags. Så har alle sammen en tom kasse i hvert sitt skap. Det som er for lite for mellomsøs skal ut av huset og til broren min, det merker jeg med "For smått for Mellomsøs" og er tilgjengelig hele tiden. Storesøs sin kasse er merket med Mellomsøs og str. Pluggen sin merkes med "Minsten str.98" osv. Minsten sitt skal også ut av huset, og merkes bare med "For smått for minsten". Sommertøy er i egne dekorative kasser, sommerkjoler og t-skjorter og alt sånt, så når finværet og sommeren kommer blir de blir fylt med fleece og alle mellomlag som er passelig enda en sesong, så byttes de igjen med sommertøy når sommeren er over. Yttertøy legges i egne hyller i klesskapet, lett tilgjengelig, det også. Vinteryttertøy vaskes og legges tilbake i hyllene i skapet, og vår-sommer-høsttøyet kommer opp og henges i garderobeskapet i gangen. Når det er for lite puttes det i kassene som enten skal ut av huset eller til neste unge.
Tenk så praktisk om du bare kunne leid tøyet i stedet da .
Det er mye logistikk med barneklær, jeg har lignende opplegg som Skremmern bare at jeg kun har ett barn og langt mindre å holde styr på. Tøyet er sortert i størrelser i gjennomsiktige kasser. Nå har jeg akkurat ryddet ut hauger fra podens klesskap som er blitt for lite, og neste steg er kassing og merking.