Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Det var et svar på at du ikke syntes det var så ille med såpass mye salt i rå kylling.
Jeg blir oppriktig forbauset over at du sier at du trodde anbefalt dagsinntak var det dobbelte av hva det faktisk er, og det fikk meg til å svare at jeg skjønner da at du ikke synes 1.2 g er så ille.
Jeg vet at saltinntaket hos de fleste nordmenn er problematisk høyt, men nei, jeg går ikke rundt og husker anbefalte verdier verken for salt, sukker, aspartam, kadmium (akkurat det vet jeg faktisk!) eller andre ting. Ikke veier og regner jeg heller. Jeg lager all mat fra bunnen og synes ikke det gjør noe om jeg får i meg salt fra kyllingfileter et par ganger i uka. Jeg trodde dessuten saltlaken inneholdt 1,2% salt, og da blir det ikke mye salt i disse filetene, men jeg kan ha tatt feil der. Det betyr IKKE at jeg ikke synes det er problematisk at kjøtt sprøytes med saltvann, det trodde jeg kom tydelig fram i resten av det jeg har skrevet i tråden. Jeg trodde dessuten all kyllingfilet var saltvannssprøtet, men jeg ser av den linken i VG at Rema 1000s kylling på være ekstrem i så måte.
|