Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Kunne ikke vært mer enig. Og siden min henvisning til min erfaring med Nordseter stadig trekkes fram (og fiffig nok ble redusert til "en mamma som har hørt at det er merkepress der" ), så er det en skole hvor jeg mener ulempene typisk blir større enn fordelene. Skolekrets er en av de aller viktigste faktorene ved valg av bosted for oss nå, og sosioøkonomisk demografi er en av parametrene som veier tungt.
Selvfølgelig er det det. Tror du noen er uenige i det?
Jeg ser heller ikke denne voldsomme generaliseringen du ser. Og jeg pleier vanligvis å være ganske vár på øst-/vestfordommer. Som oslojente er det selvsagt et tema som engasjerer meg.
Jeg tror ved nærmere ettertanke at min opprørthet i denne tråden blant annet skyldes at en bruker nevnte opp en rekke ting jeg brukte som eksempel på at min datter har, som ting folk kjøper til barna sine for å kjøpe seg fri fra dem. Da ble jeg faktisk rett og slett drit forbanna og mistet kanskje muligens ørlite grann objektivitet. Bittelitt. 
Jeg er forøvrig også Oslo-jente og en ekte østevesthybrid, og blir derfor også veldig engasjert. Fordi jeg har opplevd begge deler.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|