Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Slik tenker jeg også. Det er litt fiffig å se at mine vurderinger (og til dels også fordommer, dessverre, som jo ikke er noe å være stolt av, og som jeg gjerne tar selvkritikk for) nesten alltid blir befestet i tråder som denne. Her har det bl.a. skjedd gjennom innlegg à la:
Det er muligens helt feilslått og feiltolket, men det er akkurat slike beskrivelser som gir meg "dere er bare misunnelige"-vibber som bl.a. apan har vært inne på tidligere. 
Hjelpes, da fremstår jeg helt annerledes enn jeg mener, altså. Jeg synes det er skikkelig trist at datteren min og venninnene skal avskrives som borstkjemte bare fordi de har vokst opp i villastørk i Bærum.
Poenget mitt er at det faktisk er hyggelige, oppegående, ressusrsterke (som i godt utdannede og reflekterende) folk der jeg bor. Akkurat slik som det var når jeg bodde i et rekkehusfelt på Ellingsrud. Og på Bjørndal Og på Oppsal. Blærumsblæra er liksom en konstruksjon.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|