|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolevesker til 11000
Er det fordommer mot vestkanten du reagerer mest på? Det virker som vårt budskap om moderasjon og bevisstgjøring ift merkepress for unger, uansett hvor man bor, drukner i dine såre tær her. Jeg skjønner godt at du får pigger ute hvis du oppfatter tråden som massiv fordom mot vestkanten, men slik oppfatter ikke jeg det. Jeg er fra beryktet nordøst østkanten selv og har slitt med motsatte fordommer og kan bli ganske irritert. Det bor heller ikke bare trygdede, usunne, fattige og slitne mennesker på østkanten, det finnes store villaer, mye penger og snobberi der også.
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Sv: Skolevesker til 11000For meg spiller det ingen rolle hvor man bor, jeg er for moderasjon på utstyrsfronten uansett om man bor på Svalbard, i Holmenkollen eller i Mosvik (preget av Northugseier...).
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ja, jeg oppfatter enkelt debattanter i denne tråden som massivt fordomsfulle mot vestkanten, ja. Det er derfor jeg deltar. Jeg tar det overhodet ikke personlig, jeg er en øst/vest-hybrid og synes forskjellene er ganske oppskrytt og utrolig polarisert slik de blir fremstilt av enkelte debattanter i denne tråden.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvem er VI som du snakker om? Jeg opplever at for eksempel du og Ine snakker om helt vidt forskjellige ting.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Sikter du til at jeg skrev vårt budskap? Jeg oppfatter det som at flere enn meg argumenterer for det samme her. Jeg er ikke spesielt opptatt av vestkant-østkant i denne tråden, det er generelt merkepress blant hos unger jeg prater om, jeg har ikke sagt det ikke finnes overalt i Norge.
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er også opptatt av bærekraft og ansvarlighet og forbruksfest og bevissthet og etisk produksjon. (Og krig og fred og politikk og sånn.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Er du spydig? Jeg synes jeg har holdt meg på et svært saklig nivå her, så det synes jeg ikke det er noen grunn til. Jeg har heller ikke pratet noe om etisk produksjon og bærekraft, men jeg mener at det er rimelig unødvendig å gire opp et merkepress blant unge som vi uansett vet kommer og ikke alltid i hvor stor kraft.
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nei, jeg er ikke spydig. Og jeg er heller ikke tilhenger av merkepress, men opplever at fordi jeg prøver å nyansere, så blir jeg tatt til inntekt for både å være blind for fenomenet merkepress i seg selv, og lite opptatt av hva slags forbruk vi alle har og hva slags ansvar vi alle har Og det er virkelig ikke sant.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Jeg synes ikke den nyanseringen din har kommet fram, det drukner litt i angrep er beste forsvar-greie.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|