Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Ine, her.
Jeg ser fortsatt ikke at noen sier at de som handler en jakke til 7000 er komplette idioter.
Jeg ser heller ikke at noen sier at alle på vestkanten er en ensartet gruppe, selv om man stiller spørsmål om det er slik at det er et stort merkepress på vestkanten, i enkelte miljøer.
Tror du virkelige at noen som har deltatt i debatten her inne tror at innenfor vestkantbydelene er det bare foreldre som slavisk kjøper jakker til barna til 7000 og vesker til 11000, og at alle disse føler seg bedre enn andre fordi de bor på vestkanten? Hvis du tror at jeg tror det, kan jeg opplyse deg om at du tar feil.
Joda, det er blitt hevdet i denne debatten at folk som kjøper så dyre jakker er idioter. Og det er opptil fler som har hevdet at de bevisst har valgt bort vestkanten fordi de mener det er merkepress og sånn der. Og du behøver ikke sette det sånn på spissen, Ine. Min agenda er at det er like ekkelt å bli utsatt for generaliseringer enten man er fra Somalia eller Jar.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|