Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 18:34   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er også veldig enig med Rine i denne tråden. Jeg venter i spenning på konkrete eksempler på nedsettende uttalelser.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Men når man er negativ og mistenksom til bloggen da?

Jeg synes ikke det er noe rart at man kan være skeptisk til denne bloggen. Jeg har ikke sansen selv, og gir penger til Frelsesarmeen og Kirkens bymisjon når jeg vil hjelpe fattige. Samt at jeg stemmer på et sosialdemokratisk parti fordi jeg ønsker at alle skal tas vare på i samfunnet vårt.

HV, om jeg hadde vært i det nidkjære hjørnet skulle jeg finlest alle de flere hundre innleggene og plukket ut uttallelser jeg synes viser et negativt menneskesyn, men der er jeg ikke nå. La meg heller si noe generelt. Jeg synes det er greit å ikke elske denne bloggen, jeg synes det er greit å poengtere at vi er griseheldige som bor i Norge og at vi har et solid velferdssystem som vi bare kan drømme om. Jeg er for å poengtere at vi alle må leve med konsekvensene av valg vi tar. Det jeg ikke er for, er når alt dette blir sagt med en nedlatende tone og man får følelsen av fravær av ydmykhet overfor mennesker i helt andre livssituasjoner enn en selv er. Det blir også trukket i tvil om mannen egentlig er så syk som han skal ha det til og at han garantert har en "restarbeidsevne", for det er det veldig ofte folk som er syke har, selv om de påstsår noe annet (late slabbedaskene). Jeg synes sånt er kjipt sagt og unødvendig. Det er en ånd av mistenkeliggjøring og nedvurdering av folk som ikke fungerer optimalt generelt, som jeg også har sett i de andre trådene jeg viser til og som jeg tar avstand fra. jeg blir ikkke imponert. Man kan være intelligent, ha en sunn skepis og plassere skapet der det skal stå og greier uten å være kald og nedvurderende i samme slengen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.