Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 20:35   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Likefullt på grensen til provoserende, forslagene dine har ingen hold i virkeligheten i det hele tatt. Man kan ikke bare flytte, jakte eller studere seg ut av økonomisk helvete, dessverre. Hadde fyren hatt et jaktvåpen, hadde det antagelig vært langt mer fornuftig å selge det enn å dra ut i skauen med det.

Og jeg diskuterer heller ikke denne bloggeren spesifikt, for de fleste av dere mener jo det er bare kødd, og da blir det helt fånyttes å diskutere ham. Jeg aner ikke om bloggen er ekte eller ikke, jeg har ikke orket å lese mer enn ett innlegg engang. Det er holdningene til fattige, enten vi snakker denne bloggeren spesifikt, eller fattige generelt, jeg synes er aldeles tragisk her inne på forumet noen ganger.

Men er det egentlig dårlige holdninger til fattige generelt å forvente at de av dem som har havnet i en elendig økonomisk situasjon på grunn av dårlige valg og forbruksgjeld, faktisk må leve med konsekvensene selv?

Jeg sier ikke at det er "barebare". Det er det nok ikke, og det er selvsagt umåtelig kjipt og trist for barn som vokser opp og må leve med konsekvensene av dette i samfunnet vårt.
Men spørsmålet er jo om det skal være "barebare" å ha kjørt seg selv på ræva økonomisk, med en haug av elendige økonomiske beslutninger på samvittigheten, og så skal staten i form av NAV komme og ordne opp i det økonomiske rotet uten at man skal få kjenne det på lommeboka og comfortnivået? Jeg synes nemlig ikke det. Som voksent menneske må man faktisk innse at man må leve med konsekvensene av egne handlinger. Og vi har jo faktisk et hjelpeapparat og et sted å gå til når alt annet har gått til hundene, men man kan ikke forvente, "in the name of Verdens Rikeste Land" at livet ikke skal være kjipt om man har levd over evne og skaffet seg forbruksgjeld til oppover ørene. Det rimer iallefall ikke med min rettferdighetssans, som også må prioritere og bortprioritere daglig, og slik tror jeg mange andre oppfatter det også.

Nå det er sagt tror jeg ikke en døyt på denne nissen med bloggen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.