Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-12, 15:55   #1361
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er jo ikke bare det med sengen, men mobilen ble også plutselig ødelagt i tiden rundt da han ble anmeldt.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 16:01   #1362
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lar meg stadig fascinere over argumentet om at det ikke blir referert direkte til samleier i skype- og sms'ene.

Pleier folk flest å referere direkte til samleier/penetrering i tekstmeldingene de sender hverandre, altså?

Jeg sender stadig vekk sms til mannen min - 'takk for et deilig samleie i går' :lang nese:

Gammel 01-11-12, 16:03   #1363
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

At senga ble brent er nytt for meg. Og ekstremt spesielt altså. Minnet om anklagene? Hvis det ikke har skjedd noe der, så er det jo ikke noe "traume". Og faktisk å brenne, slette alle spor er jo særdeles mistenksomt. På grensen til bevis. Å fytti, dette er bare så beyond puteflaue bortforklaringer! Jeg lurer på om kona tror på det selv.

De burde heller brenne hytta.

Gammel 01-11-12, 16:04   #1364
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg sender stadig vekk sms til mannen min - 'takk for et deilig samleie i går' :lang nese:

"Takk for penetreringen" pleier jeg å skrive.

Gammel 01-11-12, 16:04   #1365
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

"Takk for penetreringen" pleier jeg å skrive.

Uff.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 16:04   #1366
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er en så utrolig lang rekke med indisier og bortforklaringer, i tillegg til at alt han har innrømmet har han innrømmet først da det ble framlagt bevis - det kan da ikke bli noe annet enn dom?

Gammel 01-11-12, 16:05   #1367
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brant de senga?!

Gammel 01-11-12, 16:13   #1368
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er visst sengene på hytta som er brent, og Larsen er opprørt over at aktor antydar at dette er fjerning av bevis.

Gammel 01-11-12, 16:52   #1369
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lar meg stadig fascinere over argumentet om at det ikke blir referert direkte til samleier i skype- og sms'ene.

Pleier folk flest å referere direkte til samleier/penetrering i tekstmeldingene de sender hverandre, altså?

Ja, selvfølgelig. Grisechatting fra jobben er også helt vanlig. Not.

Jeg tenker at det vel er litt av poenget til aktor. Jeg kan ikke huske å ha sendt noen tekstmeldinger til mannen i løpet av de årene vi har vært sammen som har referert til sexlivet vårt. Uten at jeg tror noen betviler at vi faktisk har hatt opptil flere samleier. Til tross for at det ikke finnes noen skriftlige bevis.

Og det er mye ved oppførselen til Øygarden, forklaringsnekt, sengebrenning () og "plutselig" ødelagte mobiler, som er indisier som trekker i retning av at han er skyldig. For hadde han vært uskyldig hadde han vært interessert i at steder hvor det kunne være tekniske bevis ble undersøkt og at han kunne fremlagt mangel på funn som bevis på at han snakker sant.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 17:00   #1370
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er så utrolig pinlig. Virkelig.

Gammel 01-11-12, 17:07   #1371
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men altså. Kva meiner Larsen her?

Sitat:

«Jeg mener at retten i denne saken ikke kan legge til grunn at det har skjedd mer enn fem eller seks samleier før jenta har fylt 14 år. jeg ber derfor om full frifinnelse på dette punktet. Subsidiært at det ikke har skjedd flere enn seks samleier, men etter at jenta har fylt 16 år», sa Larsen i sin sluttprosedyre.

Har det vore samleier likevel da? Meiner ho? Og eg forstår ikkje kva ho seier heller - full frifinnelse når det ikkje har vore meir enn seks samleier før 14 år??

Gammel 01-11-12, 17:14   #1372
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Harriet. Det er pinlig. Jeg synes det er pinlig fordi jeg opplever forklaringene til Øygard og MYL som utrolig patetiske og jeg tror rett og slett ikke på dem. Først går han ut med full seilføring og står frem med kofte og kone i alle de store riksmediene og nekter for alt. Så kommer avsløringene hvor han altså nesten helt bokstavelig talt er tatt med buksene nede, og deretter gjør skaden enda større ved å komme med de mest utrolig forklaringer som ikke kan være egnet til å lure noen.
Legg til et lokalsamfunn som blir stående like avkledd som ordføreren når oppførselen hans i forhold til denne jenta kommer for den dag, og jeg er en blanding av flau, indignert og sjokkert.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 17:17   #1373
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kofte og kone.

Ja, dette er virkelig, virkelig pinlig.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 17:25   #1374
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Men altså. Kva meiner Larsen her?

Har det vore samleier likevel da? Meiner ho? Og eg forstår ikkje kva ho seier heller - full frifinnelse når det ikkje har vore meir enn seks samleier før 14 år??

De krever full frifinnelse for alt. Sekundært at ingen samleier kunne ha skjedd før jenta var 14.

Det er forskjell i straffeutmålingen om han har hatt seksuell omgang med jenta før eller etter fylte 14.

Det er visst ikke så uvanlig å legge ned to påstander. En hovedpåstand og en påstand som gjelder om de finner ham skyldig i seksuell omgang med mindreårige.

Sist redigert av Kirsebær : 01-11-12 kl 18:09.
Kirsebær er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 17:32   #1375
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det begynner å bli veldig flaut. Hva hente med å ta det som en mann?

Jeg hadde ikke vært veldig stolt av han om han var sønnen min..

Gammel 01-11-12, 18:11   #1376
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De krever full frifinnelse for alt. Sekundært at ingen samleier kunne ha skjedd før jenta var 14.

Det er forskjell i straffeutmålingen om han har hatt seksuell omgang med jenta før eller etter fylte 14.

Det er visst ikke så uvanlig å legge ned to påstander. En hovedpåstand og en påstand som gjelder om de finner ham skyldig i seksuell omgang med mindreårige.

Ah, ok takk!

Gammel 01-11-12, 19:26   #1377
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt imponert over Mette Yvonne Larsen, jeg. For en ufattelig utakknemlig jobb. Vi skal være glad for at noen er villige til å ta den. Jeg kan aldri tenke meg at hun tror på dette selv. Det har vært trukket en del sammenligninger til Lippestad og ABB-saken, med påstand om at MYL gjør det elendig i forhold til Lippestad.. Men der var det så opplagt at forsvareren gjorde jobben med å få tiltalte dømt så mildt som mulig ut fra det utgangspunktet at han hadde gjort det han var tiltalt for. I den pågående saken er jo utgangspunktet et helt annet og hun må forsvare en som hevder seg uskyldig. Uansett om hun tror ham eller ikke. Det må være en utrolig vanskelig jobb, ikke minst mentalt.

banana er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 19:32   #1378
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg er litt imponert over Mette Yvonne Larsen, jeg. For en ufattelig utakknemlig jobb. Vi skal være glad for at noen er villige til å ta den. Jeg kan aldri tenke meg at hun tror på dette selv. Det har vært trukket en del sammenligninger til Lippestad og ABB-saken, med påstand om at MYL gjør det elendig i forhold til Lippestad.. Men der var det så opplagt at forsvareren gjorde jobben med å få tiltalte dømt så mildt som mulig ut fra det utgangspunktet at han hadde gjort det han var tiltalt for. I den pågående saken er jo utgangspunktet et helt annet og hun må forsvare en som hevder seg uskyldig. Uansett om hun tror ham eller ikke. Det må være en utrolig vanskelig jobb, ikke minst mentalt.

Jeg er ikke imponert over MYL. Ikke et lite snev engang. Jeg synes ekstremt lite om forsvarsstrategien hennes.

Frost er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 19:36   #1379
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å være forsvarer må være en utakknemlig jobb. Nå har jo Larsen vært temmelig profilert også som bistandsadvokat den siste tiden og kunne jo ha fått et bedre image fra den rollen. Jeg tror hun er dyktig, men hun fremstår ikke like bra i media som det Lippestad gjør.

Det er jeg enig i, han er virkelig one of a kind. Jeg tror likevel hun gjør en så bra jobb som man kan gjøre med det utgangspunktet hun har nå. Bare det å forsvare med rak rygg i denne saken, jeg kunne aldri gjort det.

banana er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 20:12   #1380
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lippestad klarte å gi et menneske han selv tok avstand fra rent verdi- og handlingsmessig, et godt forsvar. Jeg synes ikke MYL i samme grad greier å skille mellom mannens krav om rettsikkerhet vs å ta avstand fra den typen handlinger han er siktet for, rent verdimessig.

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.