|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1321 |
|
villende
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeØh, kan noen forklare meg hva "det er slutt"-meldingen fra jenta er hvis den ikke helt åpenbart er en melding der hun slår opp. Jeg skjønner ikke at forsvarer kan få seg til å påstå at meldingen er noe annet enn det. |
|
|
|
|
#1322 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Forsvareren mener vel at jente gjorde slutt på et forhold Øygard mener han ikke var en del av.
|
|
|
#1323 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJo, det betyr bare at jenta har trodd det var noe mer mellom dem enn det egentlig var, i følge forsvaret.
|
|
#1325 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeIngen kom på Lystenning. http://www.gd.no/nyheter/article6312196.ece |
|
|
|
|
#1326 |
|
Epikur
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJøye, det var triste greier.
|
|
#1327 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Vel. Altså. Jeg hadde ikke vært så gira på å gå på gudstjeneste hos denne presten om jeg bodde i strøket, jeg heller:
|
|
#1329 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, det med seksualiteten skjønte ikke jeg heller. Resten av det presten sa, oppfattet jeg som om bygdene er delt opp i leire, som har stengt seg inne og ikke tør å ta kontakt med noen utenfor "sin leir". Billedlig talt. |
|
|
|
|
#1330 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAhahaha! Jeg hater naar vamle tullinger blander moral og feighet paa den maaten.
|
|
|
#1331 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEg har eit juridisk spørsmål. Ordføraren er tiltat for seksuell omgang med jenta. Det er jo heva over ein kvar tvil at han har misbrukt tillit og begått overgrep, verbalt, både gjennom sms og skype. Han har oppført seg forkasteleg og tråkka over grenser. Men så lenge tiltalen er for seksuell omgang, er det ikkje då dette som må bevisast, for at han skal kunne dømmast? Eller kan han dømmast for overgrep i form av griseprat og slikt, utan at det blir bevist at det har vore faktisk seksuell omgang? Korleis definerest dette og kor går grensa for kva ein er tiltalt for og relaterte handlingar som og er straffbare, men som ikkje er ein del av tiltalen? |
|
|
|
|
#1332 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNei, det blir heeelt feil å velge side her. |
|
|
|
|
#1333 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
|
|
#1334 |
|
Fortynnet
|
Det fins ofte ikke tekniske bevis i sånne saker. Det går an å dømmes ut fra indisier likevel, så vidt jeg har forstått. |
|
|
|
|
#1335 |
|
villende
|
Forklaringen til jenta er faktisk et bevis, altså. På samme måte som Øygardens forklaring er et bevis. Skypeloggen og SMSene er indisier, dvs. at de i seg selv ikke er tilstrekkelig til å fungere som bevis i saken, men de kan sannsynliggjøre at jentas forklaring er sann. Det samme gjelder vitneforklaringene. Spørsmålet er om det som legges frem av bevis og indisier er tilstrekkelig til domfellelse, dvs. om retten mener at det er den nødvendige bevisovervekt til at han kan dømmes. Hvis han dømmes, så er det fordi retten mener det er bevist at han har begått de handlinger han er tiltalt for. Å si at han dømmes på bakgrunn av indisier blir da egentlig litt feil, mener jeg. |
|
|
|
|
#1336 |
|
Leser
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen Gaja, sånn juridisk-teknisk. Bevisene i en slik rettsak vil jo ofte være motstridene, så da er det vel indisiene det dømmes etter? Eller at indisiene gjør at det ene beviset vektlegges mer enn det andre?
|
|
#1337 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeKommer prosedyrene til å bli fremført for åpen rett, eller kan det være at dørene blir lukket? |
|
|
|
|
#1338 |
|
Guardian of the galaxy
|
Dette var en tydelig og klar beskjed, syns jeg.
|
|
#1339 |
|
villende
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeGreia med indisier er jo at de allene ikke regnes som tilstrekkelige til å bevise noe, men de kan samlet sett være såpass "sterke" og trekke i samme retning, slik at de samlet sett "beviser" påtalemyndighetens påstand. Sist redigert av Gaia : 31-10-12 kl 11:36. |
|
|
|
|
#1340 |
|
etterpåklokest
|
|
|
|