|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#63 |
|
Skal rømme
|
Sv: Yoghurtjungelen
Jeg skjønte det.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: YoghurtjungelenDet varierer veldig. De spiser vel kanskje to-tre yoghurter hver i uka og vi har et ganske sunt kosthold sånn ellers, så den lille mengden sukker som ev. er i yoghurten, mister jeg ikke nattesøvnen av akkurat.
|
|
|
#66 |
|
Erfaren nok
|
For min del handler det ikke om hysteri, men med ei datter som er rimelig sukkerhappy, og i tillegg litt i overkant ift vekt, synes jeg det er greit å være bevisst. Også de "små" ting. Og med tanke at de får yoghurt daglig ønsker jeg velge den sunneste (med ekte sukker).
|
|
|
#67 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: YoghurtjungelenDet går mye i drikkeyoghurten til Danonino her - ellers varierer det litt, men det er vel helst Sprett eller Biola som blir med hjem hvis ikke Danonino.
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: YoghurtjungelenJeg ser absolutt poenget med sukkerbegrensning altså, særlig for unger som er i overkant glad i det. En må jo bare se på hvor en ønsker å gjøre de kuttene. For min, som ikke liker Prim, ikke får mat med sukker utover det som er i frukt, ikke drikker saft eller brus osv. osv. er den yoghurten uvesentlig. Er det mye sukker i kosten ellers er det et fornuftig sted å kutte. Grensen går ved kunstig søtning for min del, det prøver vi å unngå helt både til oss sjøl og barnet.
|
|
|
|
#69 |
|
er her
|
Sv: YoghurtjungelenJeg kjøper alltid Safariyoghurten, etter å ha lest meg frem til at den er det minst sukker i. Den danonino varianten likte ikke mine barn noe særlig.
|
|
|
|
#70 |
|
Erfaren nok
|
Jeg føler vel vi er ganske på plass generelt, og søtt pålegg tilhører sjeldenhetene hos oss også. Men jeg er ikke sånn 100 % fra bunnen, og det er nok litt sukker i hslvfabrikater.
|
|
|
#71 |
|
|
Sv: YoghurtjungelenNei, jeg mente ikke at dere har masse sukker i kosten, altså.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|