|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Litt enig. Men jeg kan ikke annet enn å lese en viss ansvarsfraskrivelse på slutten der.
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeIkke imponerende av AP: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10062496
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette kvinnenettverket blir trukket inn. Deres rolle er i følge artikkelen å være «en pådriver for å sette kvinnepolitiske saker på dagsorden».
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Poenget med artikkelen, slik jeg leser den, var at uansett hvor i AP de spør, får de bare uttalelser om at partiet ikke kunne ha håndtert saken bedre. Det er jeg ikke imponert over. Noen burde ha innsett at den totale fortielsen fra partiet i saken, la et umenneskelig press på jenta og kan føre til at det blir vanskeligere for barn å fortelle om overgrepssaker, særlig der "mektige menn" er involvert.
|
|
#5 |
|
Make it count!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes også intervjuet med varaordføreren var godt å lese, og det virket som oppriktige uttalelser. Jeg undret meg imidlertid litt over dette:
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Etter hva jeg forstår så er han en av forsvarets (Øygard) sine vitner.
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Tja. Jeg leser det vel bare som om han har hatt en vanskelig rolle og at han nå i ettertid gjerne skulle ha gjort ting annerledes, men at det sånn som det var ikke følte han kunne ha handlet annerledes. Men at han valgte å stole på en venn, og at han er dypt skuffet over at vennen ikke fortalte dem hva han faktisk hadde gjort.
|
|
#8 |
|
|
Jeg reagerer på hvordan han uttaler at Rune fortsatt vil være hans venn, og at han ikke hadde andre alternativer da han i kommunestyret var med på å vedta at Rune skulle være ordfører for en ny fireårsperiode etter valget i fjor høst. Ingen andre alternativer? Det høres for meg ut som en feig ansvarsfraskrivelse.
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Jeg synes det høres ut som om han forsøker å forklare hvordan det føltes da, ut fra der han visste. Jeg synes det er helt ok at man innrømmer at man har støttet og trodd på noen, men at man innser i ettertid at man gjorde en feil.
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns det forsvaret med at han er en dumsnill mann som unge jenter kan snurre rundt lillefingeren er skikkelig teit. Han er jo tross alt en politiker som har vært ordfører i mange mange år. Jeg tviler på at en naiv og dumsnill person klarer å få en slik stilling i det hele tatt, hvordan skulle han da taklet å lede en kommune der sannsynligvis mange setter press på ham og kommer med innspill og ønsker? |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|