Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 09:28   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

De var utrolig godt å lese. At folk som står ordføreren nær går ut og sier at det h
Ordføreren har gjort er feil, uavhengig av skyldspørsmålet i det han er tiltalt for. Og at det er uforenlig med rollen som ordfører. Måtte det komme mange sånne. Og måtte Øygard ta det til seg!

Litt enig. Men jeg kan ikke annet enn å lese en viss ansvarsfraskrivelse på slutten der.

Gammel 17-10-12, 09:31   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ikke imponerende av AP: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10062496

VG har kontaktet samtlige ni medlemmer i kvinnenettverkets styringsgruppe, og de mener at partiet ikke kunne gjort mer for jenta.

VG har også vært i kontakt med en rekke nåværende og tidligere Arbeiderparti-topper som uttrykker det samme: At partiet ikke kunne håndtert saken bedre.

Gammel 17-10-12, 09:41   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ikke imponerende av AP: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10062496

VG har kontaktet samtlige ni medlemmer i kvinnenettverkets styringsgruppe, og de mener at partiet ikke kunne gjort mer for jenta.

VG har også vært i kontakt med en rekke nåværende og tidligere Arbeiderparti-topper som uttrykker det samme: At partiet ikke kunne håndtert saken bedre.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette kvinnenettverket blir trukket inn. Deres rolle er i følge artikkelen å være «en pådriver for å sette kvinnepolitiske saker på dagsorden».

Gammel 17-10-12, 09:45   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette kvinnenettverket blir trukket inn. Deres rolle er i følge artikkelen å være «en pådriver for å sette kvinnepolitiske saker på dagsorden».

Poenget med artikkelen, slik jeg leser den, var at uansett hvor i AP de spør, får de bare uttalelser om at partiet ikke kunne ha håndtert saken bedre. Det er jeg ikke imponert over. Noen burde ha innsett at den totale fortielsen fra partiet i saken, la et umenneskelig press på jenta og kan føre til at det blir vanskeligere for barn å fortelle om overgrepssaker, særlig der "mektige menn" er involvert.

Gammel 17-10-12, 09:41   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Jeg synes også intervjuet med varaordføreren var godt å lese, og det virket som oppriktige uttalelser. Jeg undret meg imidlertid litt over dette:

Det var godt å få sagt det. Jeg har båret på dette siden fredag. Kan hende kapper de huet av meg nå, men jeg har en rettesnor. Når jeg går ut av døra, skal jeg ha god samvittighet.

Hvem er de som kan kappe huet av ham? Dette leser jeg som at det fortsatt er mange mennesker med makt som ikke vil ta avstand fra Øygard, selv etter det som kom ut på fredag.

Gammel 17-10-12, 09:50   #6
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg synes også intervjuet med varaordføreren var godt å lese, og det virket som oppriktige uttalelser. Jeg undret meg imidlertid litt over dette:

Det var godt å få sagt det. Jeg har båret på dette siden fredag. Kan hende kapper de huet av meg nå, men jeg har en rettesnor. Når jeg går ut av døra, skal jeg ha god samvittighet.

Hvem er de som kan kappe huet av ham? Dette leser jeg som at det fortsatt er mange mennesker med makt som ikke vil ta avstand fra Øygard, selv etter det som kom ut på fredag.

Etter hva jeg forstår så er han en av forsvarets (Øygard) sine vitner.

Gammel 17-10-12, 09:34   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Litt enig. Men jeg kan ikke annet enn å lese en viss ansvarsfraskrivelse på slutten der.

Tja. Jeg leser det vel bare som om han har hatt en vanskelig rolle og at han nå i ettertid gjerne skulle ha gjort ting annerledes, men at det sånn som det var ikke følte han kunne ha handlet annerledes. Men at han valgte å stole på en venn, og at han er dypt skuffet over at vennen ikke fortalte dem hva han faktisk hadde gjort. Jeg synes det var ærlig intervju og at det kom godt fram at mannen var utrolig skuffet og følte seg ført bak lyset. Og at Jan var veldig tydelig på at han ikke mener at Øygård kan være ordfører mer. At det han har gjort er galt uavhengig av alt det andre og uavhengig av foranledningen. Bare galt punktum.

Jeg tror det må være utrolig tungt å ha støttet ordføreren offentlig, og jeg tipper mange føler seg sviktet.

Gammel 17-10-12, 09:38   #8
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Tja. Jeg leser det vel bare som om han har hatt en vanskelig rolle og at han nå i ettertid gjerne skulle ha gjort ting annerledes, men at det sånn som det var ikke følte han kunne ha handlet annerledes. Men at han valgte å stole på en venn, og at han er dypt skuffet over at vennen ikke fortalte dem hva han faktisk hadde gjort. Jeg synes det var ærlig intervju og at det kom godt fram at mannen var utrolig skuffet og følte seg ført bak lyset. Og at Jan var veldig tydelig på at han ikke mener at Øygård kan være ordfører mer. At det han har gjort er galt uavhengig av alt det andre og uavhengig av foranledningen. Bare galt punktum.

Jeg tror det må være utrolig tungt å ha støttet ordføreren offentlig, og jeg tipper mange føler seg sviktet.

Jeg reagerer på hvordan han uttaler at Rune fortsatt vil være hans venn, og at han ikke hadde andre alternativer da han i kommunestyret var med på å vedta at Rune skulle være ordfører for en ny fireårsperiode etter valget i fjor høst. Ingen andre alternativer? Det høres for meg ut som en feig ansvarsfraskrivelse.

Gammel 17-10-12, 09:46   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg reagerer på hvordan han uttaler at Rune fortsatt vil være hans venn, og at han ikke hadde andre alternativer da han i kommunestyret var med på å vedta at Rune skulle være ordfører for en ny fireårsperiode etter valget i fjor høst. Ingen andre alternativer? Det høres for meg ut som en feig ansvarsfraskrivelse.

Jeg synes det høres ut som om han forsøker å forklare hvordan det føltes da, ut fra der han visste. Jeg synes det er helt ok at man innrømmer at man har støttet og trodd på noen, men at man innser i ettertid at man gjorde en feil.

Jeg har heller ikke noen problem med at han sier at han enda er enn venn, så lenge han åpent går ut og sier at det Øygard har gjort er feil og uakseptabelt og så åpent tar avstand fra det han har gjort. Jeg tenker at det kanskje er en naturlig reaksjon i en vanskelig situasjon.

Jeg er i grunnen imponert over at fyren lot seg intervjue og kaller en spade for en spade. Det må være utrolig mye lettere for egen del å klamre seg til ideen om at ingenting har skjedd og om man har tatt feil side, enn å stå fram og si at man tok feil og at en fyr man trodde var en fin fyr viste seg å være en som (i beste fall...) griseprater med unger.

Gammel 17-10-12, 13:58   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns det forsvaret med at han er en dumsnill mann som unge jenter kan snurre rundt lillefingeren er skikkelig teit. Han er jo tross alt en politiker som har vært ordfører i mange mange år. Jeg tviler på at en naiv og dumsnill person klarer å få en slik stilling i det hele tatt, hvordan skulle han da taklet å lede en kommune der sannsynligvis mange setter press på ham og kommer med innspill og ønsker?

zinatara er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.