Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 22:11   #11
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Fy, for en sak. Jeg kjenner at jeg blir kvalmere og kvalmere og jeg har ikke lyst til å forestille meg hva meldingene som ikke gjengis i media inneholdt. Stakkars, stakkars jente! Jeg fatter ikke at en voksen, respektert mann kan finne på å tenke at den typen forhold de to helt åpenbart hadde er greit på noe som helst plan. Og jeg fatter ikke, virkelig fatter det ikke, hvis karaktervitnene hans er villige til å backe ham etter det som har kommet frem i dag.

Og så tror jeg faktisk forsvareren sliter skikkelig. Jeg tenkte fra dag en at hun syns dette var alt annet enn en grei sak å være forsvarer i. Jeg har sett henne ganske mange saker og hun mangler den overbeviste og engasjerte tonen og blikket hun har i mange saker. Hun virker mest sliten og innbitt (og egentlig ganske klar for at alle fakta skal komme på bordet.) Jeg tror det er utrolig vanskelig å skulle være forsvarer for en person som bedyrer sin uskyld i en sak som dette. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt hun har sagt eller gjort, men hennes jobb er faktisk å forsvare ham, på hans premisser. Og han hevder jo selv at han er uskyldig. Noe som jeg syns blir mer og mer sannsynlig at bare et bullshit.

Jeg har oppfattet det slik at hun før saken har gått alt for høyt på banen i skyldspørsmålet. For øyeblikket ser det både rart og uprofesjonelt ut, og strengt tatt utenfor hvirdan forsvareroppgaven må gjøres. Ikke alle forsvar skal skjekun på tiltaltes premisser.

Jeg har ikke fått med meg hva tiltalen rent faktisk går ut på, herunder om det "kun" er seksuelt samkvem med mindreårig, eller om det er andre overgrep. Om de ikke klarerå bevise utenfor rimelig tvil akkurat dette, håper jeg det er annet de kan ta ham på, for dette er så innmari feil.

Det er tre uker igjen med bevisføring. Påtalemyndigheten har mer. Tiltalte har ikke latt seg avhøre på evigheter.

Anda er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.