|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned? | |||
| 1000 kr eller mindre |
|
53 | 43,44% |
| 2000 kr |
|
12 | 9,84% |
| 3000 kr |
|
24 | 19,67% |
| 4000 kr |
|
10 | 8,20% |
| 5000 kr |
|
7 | 5,74% |
| 6000 kr |
|
6 | 4,92% |
| 7000 kr |
|
5 | 4,10% |
| 8000 kr |
|
2 | 1,64% |
| 9000 kr |
|
1 | 0,82% |
| 10 000 kr eller mer |
|
2 | 1,64% |
| Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?
Det kommer jo an på så mye, hvordan man prioriterer. Vi bruker bil ekstremt lite, og dermed blir reparasjonsutgiftene på en eldre bil mye mye lavere enn for en som kjører mye, og å betale flere tusen i mmd for et transportmiddel man knapt bruker føles veldig voldsomt.
|
|
|
#82 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Jeg har billån, og det er et ønske. Jeg vil ikke betale bilen kontant, jeg vil heller ha all egenkapital i bolig. Dette fordi vi ønsker oss en større bolig etterhvert, og da er det viktig å ha mest mulig rom i boligpantet. (Det er egentlig heller ikke mye å spare på å dytte billånet inn i huslånet, med dagens rentesatser. Med boligrente på 3,6 % og billånsrente på 5,6 % vil det etter rentefradraget være snakk om småpenger. Et billån på 300.000 kr vil utgjøre 360 kroner i måneden i forskjell. Tenker man i samme åndedrag på å kjøpe dyrere bolig vil de 300.000 kronene kunne utgjøre mye større forskjell der.) |
|
|
|
|
|
#83 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?En bil uten billån.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#84 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har ikke billån lenger. Vi kjøpte en bil fra 2006 i 2007, og hadde en del lån da, men betalte det ned på ca 4 år. Vi hadde vel opprinnelig nedbetalingstid på 5 år, men forserte det. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Har 2 biler og 2 lån. En bitteliten fra 2011 og nå en ny 7seter. Skal få begge lånene inn i huslånet snart. Har alltid kjørt eldre biler og brukt bussen før men nå trenger vi 2 biler
|
|
|
#86 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har ikke bil, men da vi hadde, var den innbakt i huslånet. For øvrig ler jeg høyt og støyende av tanken på å betale noe særlig mer enn 100 000 for en bil.
|
|
|
#87 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?1 bil uten lån på.
|
|
|
#88 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi kjøpte en ny ASX i fjor, og har billån gjennom jobben til mannen som vi betaler (han blir trukket fra lønna tror jeg?
|
|
|
#89 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Om jeg skulle kjøpe "ny" bil nå, så ville jeg helst gjøre det med pant i bolig i stedet for i bilen. Kan jo ha et separat "billån" i boligen, lizm. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi eier ikke bil, men har én firmabil. 0 i lån, men vi skatter jo for den. Stemte ikke.
|
|
|
#91 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har et ganske høyt billån på den ene bilen vår som vi kjøpte ny for 2 år siden, betaler vel rundt 4500 i mnd. Men så hadde vi ikke noe huslån da vi kjøpte den så vi syntes ikke det gjorde så mye.
|
|
|
#92 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
He he, det er der jeg også er. Jeg har pittelitt lån på bilen, fordi jeg har vært lat og ikke giddet å betale ut lånet. Forøvrig en 98-modell, men den var ikke helt billig når jeg kjøpte den for 4 år siden.
|
|
|
#93 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Det er egentlig ikke rart at Norge har så gammel bilpark hvis FP representerer en liten sum av hva man tenker på landsbasis. For det virker som mange synes det er helt griet å kjøre rundt i gamle biler. Eller missforstår jeg noe her i tråden? |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Forøvring har det tydligvis ikke alltid noe å si om bilen er er nye eller ikke. Peugeoten vi akkurat har solgt har aldri kommet seg gjennom en eneste EU-kontroll uten å måtte reparere den for mange tusen kroner. Ikke en gang på første kontroll når den var fire år gikk den gjennom. Men så har det vært noe med den bilen fra dag en. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ja prioritering, og hvor/hvordan man bor. Vi bor 5-6 km utenfor Drammen sentrum, og kjører hver dag til barnehage, på jobb, og til fritidsaktiviteter, bursdager, kjører/henter unger på besøk, fotballkamper, når vi handler, etc. Vi har i tillegg i hovedsak kjørt på alle ferier vi har vært på. Så for oss er bil veldig viktig. Vi er helt avhengig. Vi bor langt unna familie, og kommer noen på besøk er det fint å ha plass til oss selv og besøk i bilen. Derfor bør vi ha 7 seter, og den må ha plass til alle bilstolene. Uten bil ville vi blitt helt handlingslammet. Vi liker også tryggheten en relativt ny bil gir oss garantimessig, de er sikrere, og ikke minst er mannen opptatt av og interessert i biler, så for han er også bilen viktig i seg selv. Sist redigert av Dronningen : 29-09-12 kl 19:51. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg synes i hvert fall at det er helt greit å kjøre rundt i en gammel bil så lenge den fungerer som ei klokke, og dekker mine behov.
|
|
|
#97 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor gammelt er gammel bil da? Min er fra 96 og seilte gjennom eu-kontrollen i august.
|
|
|
#98 |
|
Er ikke gjennomsnittsalderen på bilparken i Norge 12 år eller noe sånt? |
|
|
|
|
|
#99 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Bilene skal vel være ganske gamle før de er problematiske fra en miljøsynsvinkel? Det er vel nesten 20 år siden katalysator ble påbudt, og er det ikke det som er det store vannskillet?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|