Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?
Jeg er mest overrasket over hvor mange som betaler bilen kontant. Svigers gjør det, og vi har alltid sett på det som en kuriositet som tilhører vi-har-opplevd-krigen generasjonen. Jeg kjenner ingen som har gjort det, de fleste i vår omgangskrets er som oss - ingen gedigne sparekontoer, men bufferkontoer med mer beskjedne størrelser som kan ta av når vaskemaskinen ryker og sånn.
Vi har mer billån enn jeg liker, samtidig er det viktig for meg å ha en noenlunde ny og så trygg som mulig bil - og det er også et regnestykke det med å ikke ha en så gammel bil at vinninga går opp i spinninga (og kanskje vel så det) mtp uforutsette, dyre reparasjoner. Vi har hatt hatt ordentlig gamle og billige biler i tjueårene, og nå som vi har barn og hektisk hverdag er det veldig, veldig deilig å ha biler vi kan stole på. Vi har stått langs veier her og der og mekket/ringt etter hjelp mer enn én gang tidligere.