Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-07, 22:55   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Min favorittbok ( lest i voksen alder ) er "White teeth" av Zadie Smith. At en av mine venninner kom til side 50 for så å legge den fra seg ... det kommer jeg rett og slett ikke over! Den er BRILLIANT!
Hun skrev boka da hun var helt tidlig i tjueårene, og at det går an å skrive så klokt og med så stor innsikt i menneskesinnet i så ung alder anser jeg som et bevis på at vi lever flere liv - og at Zadie Smith er en gammel sjel. ; )

Ellers må jo andres innspill selvfølgelig kommenteres;

Opprinnelig lagt inn av Snippa
Helt enig
Jeg har en liten teori om at alle som på død og liv ikke skal lese den ( Da Vinci Koden ), og fnyser av den, tror de er smartere enn alle andre...Jeg har hovedfag i religionshistorie, og grunnfag i litteratur, men nedlater meg fortsatt til å finne den underholdende

Slenger meg med på denne kommentaren, Snippa! Har en kamerat (tidenes største kultursnobb; ) som fortsatt er snurt for at Da Vinci Koden ble en bestselger. Han har lest masse om disse teoriene i andre bøker ( SERIØSE bøker, må vite!) - og han skal rett og slett ikke ha noe av at alle og enhver nå går rundt og påberoper seg kunnskaper om tempelridderne og desslike!

Jeg likte den - spennende&interessant.
Og "Angels&Demons" ELSKET jeg! Sikkert fordi jeg selv er så opptatt av at science&religion er to sider av samme sak - og ikke motstridende.

Alchymisten hadde jeg kanskje for store forventninger til.
Men har nettopp lest "Veronica decides to die" av samme forfatter, og den kan jeg varmt anbefale til alle og enhver. Det er en klok og innsiktsfull bok.

Og til slutt, Marian Keyes: Om noen skulle ta fatt på hennes forfatterskap ved å starte med "De desperates café" - ikke fortvil!
Den boken kommer ikke i nærheten av de andre bøkene hennes.
Min favoritt er "Rachel`s holiday". Alle de andre er også veldig gode. Hennes bøker har så god kvalitet, at jeg synes strengt tatt at de ikke hører hjemme i sjangeren "Chick lit".

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.