Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bil
Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.
Det har ikke slått deg at det kanskje er barnas behov som er i fokus når man lar dem sitte igjen i bilen? At de faktisk selv ønsker det og det er best for alle parter? Jeg liker å ha med meg ungene inn i butikken jeg, de får alltid tilbud om å bli med. Men svært ofte vil de ikke, de vil sitte og slappe av i bilen og da får de jammen lov til det. Tror de skal få seg grei økonomiforståelse fordetom. Det er jo ikke storhandel ala 1 time det er snakk om heller, her er det snakk om en kjapp handlings.
Jeg er ikke ute etter å latterliggjøre eller provosere, jeg bare lurer oppriktig på hvordan i huleste du kan mene at en unge på 15 år +/- ikke kan få sitte alene i en bil. Hva tror du kan skje?
Det har kanskje ikke gått klart fram av innleggene mine, men jeg snakker om hovedhandelen, som vi foretar en gang i uken. Vi tar denne handelen som en opplæring i økonomi. Og bare for å si dette: Jeg fordømmer ingen andre som ikke gjør dette. det har jeg vel heller aldri sagt. Jeg forteller bare hva VI gjør!
|