|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flygelederstreik
Nei, jeg så det nå etterpå, (jeg må begynne å lese tråder... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Det er jo helt vanvittig (og ikke logisk i det hele tatt i mine øyne) og jeg er selvsagt ikke helt der. Men jeg mener seriøst at en person som tjener oppunder/over en million i året bør godta mer jobbing/overtid/variabel arbeidstid enn en som tjener 300.000. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det ligger som oftest innenfor den høye lønna ja. Men det skal uansett gå an å ha en jobb hvor man kan leve et liv og ikke jobbe så mye at det går ut over sikkerheten på jobb, og det er jo derfor man har vernebestemmelser.
|
|
|
#5 |
|
bits and pieces
|
Totalt uenig. Flygelederne har jo ikke akkurat en 8-16 jobb, men at de skal ha mer overtid enn meg som faktis jobber 8-16 er galskap. De har ansvar for utrolig mange liv hver vakt, mens jeg ikke har ansvar for liv i det hele tatt. Ingen dør om jeg sovner på vakt for å si det sånn.
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg er enig i det første, og selv om jeg ikke tjener over en million selv vet jeg at jeg er høytlønnet, og at det medfører en forventning om at jeg hopper når sjefen sier hopp. Selv om jeg er på ferie. Men det er ikke snakk om 300 t pålagt overtid i året. Og jeg har definitivt ikke en jobb som medfører tap av store mengder menneskeliv hvis jeg dupper på jobb.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Enig i det første, selv om jeg, skeptisk som jeg er, har vanskelig for å tro at det er så ille. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|