|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rettssaken
|
|
|
#263 |
|
~~~~~~~
|
Var det sterioder og red bull tro?
|
|
|
#264 |
|
guru advisor
|
Sv: RettssakenUansett hva konklusjonen blir, jeg synes det er godt å endelig få høre de første sakkyndige legge frem bakgrunnen for deres konklusjon. Det er ikke tvil om at de har en del poenger, i mine øyne. Men om det er psykose? Sist redigert av Minerva : 15-06-12 kl 14:08. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Protonterapeut
|
Jeg synes de hadde fint tilsvar på all fjerndiagnostiseringen som er bedrevet, og ser at de egentlig ikke firer en tomme på det de konkluderte med i første omgang.
|
|
|
#268 |
|
Passiv
|
Jo, men det er ikke psykotisk vold, de som utøver den er ansvarlig for den. |
|
|
|
#269 |
|
guru advisor
|
Nei jeg er helt enig. Synes du jeg spekulerer? |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er jo det jeg mener også. At Breivik også kan stilles til ansvar for den, om han med vilje har drugga seg til å kunne gjennomføre disse tingene.
|
|
|
#271 |
|
Passiv
|
Det stemmer, derfor er det ikke så interessant å diskutere den. Det som er interessant er om han er psykotisk og dermed ikke straffeansvarlig. Ikke om han har ruset seg til noen prosenter av aggresjonen sin. |
|
|
|
#272 |
|
Passiv
|
Sv: RettssakenNår det gjelder dette med spekulasjon så har jeg og åpenbart mange andre et behov for å diskutere denne saken iblant. Det å diskutere den blir jo fort en slags spekulasjon. Det føler jeg at det er ok å gjøre, egentlig. Ihvertfall så lenge det foregår på en respektfull måte i forhold til de som er rammet her. |
|
|
|
#273 |
|
Glamorøs
|
Sv: RettssakenJeg skjønner selvfølgelig at ikke medikamentcocktailen og hvordan den evt. har virket eller ikke legger det fullstendige grunnlaget for diagnosen. Men jeg syns det er rart at det virker som de ser bort i fra denne all together. Det kan godt hende det har kommet en forklaring på det altså, men jeg har bare ikke fått det med meg.
|
|
|
#274 |
|
Passiv
|
Jeg tror det henger sammen med at den ikke har særlig betydning for diagnosen. Psykosen har utviklet seg lenge før disse medisinene kom på banen. Såvidt jeg skjønner. |
|
|
|
#275 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Passiv
|
Sv: RettssakenJeg syns for øvrig at de første sakkyndige fremstår uhyre dyktige. Slik jeg skjønner dette så er egentlig det som utløser at det ender med ulike konklusjoner dette at de første mener at breiviks meninger faktisk er bisarre vrangforestillinger og at han like gjerne kunne vært redd pinnsvin mens sakkyndige nummer to mener at meningene er politiske og ikke bisarre vrangforestillinger. |
|
|
|
#278 |
|
Passiv
|
Sv: RettssakenJeg har jo ikke hørt sett to i retten enda. Jeg er veldig spent på det. |
|
|
|
#279 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne ikke vært mer enig i dette, det burde være meget relevant. |
|
|