Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Grader av moderering (spesielt i blogger)

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 17:14   #121
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Øyyh, snakk for deg selv, jeg er kjempeskummel.

Klart du er.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 17:19   #122
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyyh, snakk for deg selv, jeg er kjempeskummel.

Ja, det glemte jeg nesten (må jeg også være redd for deg? :usikker: )

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Meneh: Er det et stort problem på FP at brukere reagerer negativt og ikke "forstår" modding i blogger? Hvis dette egentlig bare gjelder en bruker eller to, er det vel bedre å ta det på to/tremannshånd?

Ja, det virker som om det er en generell oppfatning av at når man uttaler seg som moderator da er det fordi at bloggeier har gjort en overtramp, eller brutt en forumregel. Dette vil jeg tro har like mye med konteksten, som med modereringen eller brukerne.

Gammel 08-06-12, 17:23   #123
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, det virker som om det er en generell oppfatning av at når man uttaler seg som moderator da er det fordi at bloggeier har gjort en overtramp, eller brutt en forumregel. Dette vil jeg tro har like mye med konteksten, som med modereringen eller brukerne.

Her må jeg jo bare moderere(!) meg med å presisere at når jeg sier "Ja" til at det er et stort problem, så mener jeg at det er slik gjengs over når det blir moderert i blogger. Men jeg mener ikke at det er et stort problem som i at det skjer ofte, tvert imot, det er veldig sjeldent at det blir moderert i bloggene (og ellers også).

Gammel 08-06-12, 17:32   #124
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er vel noe med det du sier her, at man burde kunne gi "milde" moderatoriske hilsener, og vi føler jo endel ganger at vi gjør det, nemlig å si med englestemme

♪Høi, englene mine? Englene! Ja hallo! ♫ Kan dere ikke roe ned bittelitt? Selv om det var så morsomt at jeg som privatperson tisset på meg, så er det ikke bra for forumet da vet dere. Kan vi bare la vær å gå videre i denne retningen? Tuddelu ♫

Men det som folk leser er

"Hva fan, kjærringer? Slutt med slarvinga! Forbudt! Forbudt! Slett! Gå og jogg."

Og så sier folk

Kvæk? Må vi slette? Hater dere oss?

Jeg kan bli manusforfatter i Hollywood jeg. Banna bein.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kan jeg spørre hva som er bakgrunnen for at dere ønsker en diskusjon rundt dette? Skal dere endre på praksisen?

Mulig jeg er litt ekstra i tåka i dag, men jeg sliter med å catche poenget med denne tråden.

Jeg gikk ut fra at det hadde vært noe hurlumhei i en blogg, men jeg ser at Skilpadda skriver at det ikke er slik.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

"Tjo hei, med moddehatten på snei".

Neida. Jeg får en følelse av å ha oversett noe. Jeg har nemlig ikke sett på dere som så fryktinngytende enten dere signerer med moddehilsen eller ei.

Gammel 08-06-12, 17:34   #125
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge dere ikke modererer noen, er jeg fornøyd.

Gammel 08-06-12, 18:00   #126
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Dette ble en litt pussig diskusjon å lese. I starten forsto jeg moddene som uttalte seg slik at de ønsket å uttale seg som privatpersoner i blogger for å roe ned gemyttene uten å måtte ta på seg moderatorhatten. Og dette ville de gjerne kunne gjøre uavhengig av om de hadde lesetilgang i bloggen. Disse uttalelsene fra Skilpadda, him og Adrienne tolket jeg for eksempel slik:

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes det kommer til å bli veldig trist hvis det blir slik, fordi:
- De som da har lukkete blogger avskjærer seg selv fra tidlige tilbakemeldinger, på et tidspunkt hvor man kan ha en grei dialog om temaet. Det kan sammenlignes med at man i et vennskap aldri skulle ha gitt noen tilbakemeldinger før det ble så ille at man kunne tenke seg å bryte vennskapet. Det blir en veldig on-off situasjon. Personlig setter jeg pris på tilbakemeldinger på et tidspunkt hvor man kan ha en samtale om det, ikke når ting har gått så langt at man står ovenfor et ultimatum.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ser, og skjønner, at man ikke setter pris på en liksom-privat kommentar i bloggen sin fra en modde man ikke er venner med. Jeg ser altså godt at dette kan være et problem for deg som bloggeier. (Nå mener jeg ikke deg spesifikt, SF, du er en del av mitt fiktive eksempel. ) Men fordi det ville være et problem for meg som admin å ikke ha adgang til å gjøre noe slikt, vil jeg ikke uten videre love å aldri gjøre det.

Jeg synes at modratoriske hilsner er ganske alvorlige, og det er ikke alltid det passer seg å gå så sterkt til verks i gråsonen. En moderatorisk hilsen er litt som å smelle neven i bordet og bruke strengestemmen, og det er et virkemiddel vi ikke vil bruke i tide og utide.

Og det er når vi er i gråsonene og vi vil bruke en litt mildere variant, som også skal oppfattes som litt mildere, at vi av og til velger å gå inn og kommentere akkurat en slik ting, også i en blogg vi offisielt ikke har tilgang til.

Også oppfatter jeg at for eksempel Esme sier det motsatte her:

I en blogg hvor jeg ikke har tilgang uttaler jeg meg kun og alltid som moderator dersom jeg skriver en melding. Og jeg tror (men det kan sikkert være eksempler på det motsatte) at det nesten alltid i slike tilfeller blir presisert at man uttaler seg som moderator.

Jeg har vel inntrykket at de fleste moddene gjør det på samme måte.

Dette Skilpadda skriver under oppsummerer egentlig ønsket fra bloggerne, tror jeg. Og det høres ut som det hadde vært greit å få klarhet i om det er slik moddene skal agere i lukkede blogger eller om det ikke skal være noen retningslinjer på det.

Altså: Hvis jeg skriver i en blogg jeg ikke "egentlig" har tilgang til, for å moderere, så gjør jeg det som moderator, det er klart. Jeg ser mange sier at da er det veldig viktig å sette på en moderatorisk hilsen, og det tar jeg med meg.

Gammel 08-06-12, 18:14   #127
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er enig med de som mener at moderatorene i en lukket blogg de ikke har tilgang til som privatpersoner heller ikke bør uttale seg som privatpersoner. Det blir for mye gråsone med privatpersonmoddekosemosing for å roe stemningen i en blogg de ellers ikke ville hatt tilgang til. Ellers er jeg enig med måten Esme sier hun praktiserer moderering på, og uenig i måten det ble framstilt fra Skilpadda, Adrienne og him at de vil praktisere det på.

Jeg personlig ville opplevd det som en mye sterkere reaksjon om en moderator uten tilgang kom inn i min lukkede blogg uten å være der som moderator, enn å få en "moderatorisk hilsen". Og det føler jeg meg helt trygg på å si helt uten at jeg har en blogg.

Gammel 08-06-12, 18:27   #128
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Dette ble en litt pussig diskusjon å lese. I starten forsto jeg moddene som uttalte seg slik at de ønsket å uttale seg som privatpersoner i blogger for å roe ned gemyttene uten å måtte ta på seg moderatorhatten. Og dette ville de gjerne kunne gjøre uavhengig av om de hadde lesetilgang i bloggen.

Beklager, da har jeg uttrykt meg uklart. Det jeg mente var: Av og til er det behov for å si ifra når man nærmer seg en grense, vi kan godt kalle det gråsonemodderering. Ofte når det blir moderert i blogger så oppfattes det som de som blir moderert har gjort et overtramp, og det er slettes ikke alltid tilfelle.

Det er ikke snakk om å logge seg inn som private brukere, det er snakk om at man går inn veldig tidlig. Mitt innlegg siktet til at det er bedre å komme inn på et tidspunkt hvor det er forholdsvis rolig (det må jo denne tråden være et kroneksempel på! Den ble startet nettopp nå fordi det ikke er relevant i forhold til en spesifikk hendelse) enn etterpå. Det handler ikke om at man skal være privatperson i blogger som er lukket for en. Jeg må bare beklage hvis jeg har gitt det inntrykket.

Gammel 08-06-12, 18:48   #129
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bli manusforfatter i Hollywood jeg. Banna bein.

Jeg har storyen, og du er i bloggen min, så det er bare å sette i gang.

Jeg ble forøvrig moderert i bloggen min, med moderatisk hilsen. Og jeg ble ganske paff, og syntes det var en smule ubehagelig å vite at bloggen var blitt gjenstand for diskusjon blant modder. Jeg tror faktisk at jeg hadde satt mer pris på en litt vennlig "dult" litt tidligere. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om en modde uten tilgang skriver "privat", all den tid jeg vet at modder uten tilgang leser uansett.

Gammel 08-06-12, 19:02   #130
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg ble forøvrig moderert i bloggen min, med moderatisk hilsen. Og jeg ble ganske paff, og syntes det var en smule ubehagelig å vite at bloggen var blitt gjenstand for diskusjon blant modder. Jeg tror faktisk at jeg hadde satt mer pris på en litt vennlig "dult" litt tidligere.

Nettopp - det synes du (og det tror jeg kanskje jeg ville syntes selv), mens andre tydeligvis synes det er riktigst å vente til det har skjedd et overtramp (jf. politilignelsen litt tidligere). Det er jo ingen som kan forvente at alle brukere tenker og føler likt, og da kan man heller ikke regne med at de "taktikkene" vi bruker ved moderering vil slå like godt an hos alle.

Gammel 08-06-12, 19:16   #131
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp - det synes du (og det tror jeg kanskje jeg ville syntes selv), mens andre tydeligvis synes det er riktigst å vente til det har skjedd et overtramp (jf. politilignelsen litt tidligere). Det er jo ingen som kan forvente at alle brukere tenker og føler likt, og da kan man heller ikke regne med at de "taktikkene" vi bruker ved moderering vil slå like godt an hos alle.

Vanskelig å gjøre alle til lags, ja...

For min del så er jeg vel sånn i RL også - jeg liker å få beskjed før jeg har gjort noe skikkelig ille, om noen ser at jeg er i ferd med å tråkke utfor. Å si fra til meg i etterkant gjør meg bare gretten og småirritert. Særlig når jeg forstår at folk har snakket om det bak ryggen på meg.

Om det var sånn at man ikke ante at alle modder leste blogger, så kunne det bli ubehagelig. Men når man vet det, så ser jeg ikke helt problemet. Men som sagt, vi er jo alle forskjellige der.

Gammel 08-06-12, 19:24   #132
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg har storyen, og du er i bloggen min, så det er bare å sette i gang.

Jeg ble forøvrig moderert i bloggen min, med moderatisk hilsen. Og jeg ble ganske paff, og syntes det var en smule ubehagelig å vite at bloggen var blitt gjenstand for diskusjon blant modder. Jeg tror faktisk at jeg hadde satt mer pris på en litt vennlig "dult" litt tidligere. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om en modde uten tilgang skriver "privat", all den tid jeg vet at modder uten tilgang leser uansett.

Nå husker jeg ikke helt, men fikk du ikke en av de milde tilbakemeldingene? For i så fall er det perfekt eksempel, vi tror vi gir en vennlig dult, men det blir oppfattet som aktiv modding.

Og så er det ikke alltid at det har vært en diskusjon på bakrommet altså, en moderator må ikke klarere alt på forhånd med de andre.

Gammel 08-06-12, 19:28   #133
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er det ikke alltid at det har vært en diskusjon på bakrommet altså, en moderator må ikke klarere alt på forhånd med de andre.

Og om det har vært en diskusjon på bakrommet er det langt fra sikkert at alle moddene har vært med på diskusjonen eller lest bloggen, innsatsen vår varierer jo fra dag til dag, det er jo ikke å være modde på FP som er den egentlige jobben vår.

Gammel 08-06-12, 19:28   #134
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

, det er jo ikke å være modde på FP som er den egentlige jobben vår.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 19:29   #135
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg vet. Hvem skulle trodd?

Gammel 08-06-12, 19:31   #136
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ut som om det er litt mangel på samkjøring i ledelsen her. Tør jeg foreslå en omorganisering? Hver modde har personalansvar for et visst antall brukere og må trå til når denne brukeren krysser grensen for anstendig oppførsel. Medarbeidersamtaler- skype eller PM-hvert halvår hører med.
Noterer dere?

Gammel 08-06-12, 19:33   #137
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Det høres ut som om det er litt mangel på samkjøring i ledelsen her. Tør jeg foreslå en omorganisering? Hver modde har personalansvar for et visst antall brukere og må trå til når denne brukeren krysser grensen for anstendig oppførsel. Medarbeidersamtaler- skype eller PM-hvert halvår hører med.
Noterer dere?

En super plan. Får man velge modde på samme måte som fastlege? Blir det ventelister?

Gammel 08-06-12, 19:33   #138
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg synes det er litt vesentlig å huske på at moderatorene faktisk diskuterer det som skjer i forumet og det som skjer i bloggene. Det er en helt uunnværlig del av moddevirksomheten. Det er ikke hver dag vi diskuterer noe, men helt sikkert hver uke. Det er bare sånn det fungerer. Det kommer ikke til å forandre seg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 19:35   #139
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er viktig, og sier mye om forumet, NÅR en modde griper inn. Dette er noe forumledelsen bør bestemme, de har tross alt startet forumet og vet hvordan de ønsker å ha det. Skal det være et forum der brukerne holdes på matta, eller skal de få lov til å hoppe utfor stupet i tide og utide? Jeg vet hva JEG foretrekker, men jeg er her frivillig.

Gammel 08-06-12, 19:38   #140
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

En super plan. Får man velge modde på samme måte som fastlege? Blir det ventelister?

Jeg tenker at de må fordele brukerne mellom seg, det varierer jo hvor belastende og utagerende man er, og det vil bli urettferdig hvis f.eks Skilpadda må ta seg av alle bråkmakerne i Generell diskusjon og barneoppdragelsesforumet, mens Esme baren kan kose seg med de som nesten bare deltar på markedsplassen og interiørhjørnet.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.