|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?
Nå er jo ikke jeg Lisa, men jeg har fått spørsmål om guttene er adopterte, og jeg blir ikke støtt av det. Som regel kommer spørsmålet fra folk som ikke har sett på dem sånn helt ordentlig, for når det gjør det blir de litt flaue siden spesielt storebror er lik meg.
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Og jeg har møtt folk som tror at mine er biologisk mine og antar jeg har en mørk mann. Særlig mht yngstemann, som er gyllen med store, myke krøller. Og "alle" sier at yngstemann er lik faren og eldstemann lik meg. Men jeg ser ikke helt likheten, og fniser litt i skjegget og tenker at det er noe de sier fordi de tror jeg blir glad.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Der jeg kommer fra var det ei som var adoptert fra Korea, hun var faktisk lik sine norske foreldre. Vi visste jo alle om bakgrunnen, men det hjalp ikke, hun var jo lik foreldrene sine.
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Jeg kjenner også adopterte barn som er "skremmende" like foreldrene sine. Og jeg vet at på enkelte ICBF-kontorer (barnevernet i Colombia) hadde de bilder av ungene på veggen og gikk aktivt inn for å matche etter utseende. Men i vårt tilfelle så er ikke ungene veldig like på oss. Men selvfølgelig - de får jo fakter, ord og uttrykk, så en viss likhet blir det jo likevel.
|
|
|
#5 |
|
Whatever, never mind
|
Kommer an på hva de mener med likhet det. Jeg har fått høre at jeg er veldig lik moren min og vi deler ikke et fnugg av gener. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?******* Sist redigert av Lisa : 19-05-12 kl 13:50. Årsak: slettet pga personlige detaljer |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|