|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg handler der jeg har lyst. Hva butikken heter bryr meg lite. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
intro
|
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?
Olabukser til 199 har de i alle fall på Cubus, og de passer veldig mange kropper, tror jeg - også inkludert min, som vanligvis sliter bigtime med olabukser pga hofter og lår.
|
|
|
|
#104 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?"... men er ikke det der almuen handler?" |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg kjøper gjerne sko på økonomisko. Storebror fikk vintersko derifra når han var 2-3 år, og de holdt så bra at de kunne lillebror arve.
|
|
|
|
#106 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg gir meg katta i hva butikken heter, jeg kjøper det jeg liker, uansett merke og pris. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg lar ikke være å handle i en butikk på grunn av navnet, men som flere allerede har nevnt, så er ikke akkurat 'Økonomisko' et navn som oser av kvalitet. Sko er jeg nok litt sær på, og kjøper stort sett forholdsvis dyre sko både til meg selv og LilleVenn. Det gjelder spesielt sko som skal brukes mye. Min erfaring er stort sett at billige sko ikke holder når det gjelder kvalitet og komfort. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg sliter litt med å forstå akkurat hva ved ordene "økonomi" og "sko" som tilsier at det ikke er kvalitet. det mest økonomiske må da være billige sko som varer lenge. Jeg syns virkelig det er synd at det å være økonomisk skal være ensbetydende med å ikke ha kvalitet.
|
|
|
#109 |
|
En Som Trener
|
Hæh, har vi ingen "liker" knapp her!?
|
|
|
#110 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er bra å økonomisk. Jeg synes det er økonomisk å kjøpe ting av god kvalitet som varer lenge. Jeg innbiller meg at Økonomisko med navnevalget sitt forsøker å få frem at de har billige sko, ikke at de har sko av en kvalitet som varer lenge. Erfaringen til mange i tråden her bekrefter dette inntrykket. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Librocubicularist
|
Fine NewYorker, ja!
Det er ingen umiddelbar samanheng mellom "økonomi" og kvalitet i det heile tatt. Når det gjeld klede, vesker, møbler og lamper, bøker, dvder... Det meste andre eg kjøper er eg ikkje spesielt kresen med tanke på kor eg handler. Dei to tinga eg er nøye med, er sko og litt dyrare elektronikk. Sko, fordi eg er veldig kresen på sålane, og fordi billigbutikkar ofte sparer på harde sålar. Og elektronikk fordi dette gjerne koster meir, og eg har dårleg erfaring med å spare på dette. Vi har for eksempel ein oppvaskemaskin frå IKEA, og eg gleder meg veldig til han år i stykker og vi kan kjøpe ny. Men bokhyllene, nattborda og kjøkkeninnredninga derifrå, gjer meg ingenting at er frå IKEA. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Bai: |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Nei, så kresen har jeg ikke "råd" til å være. Jeg sliter VELDIG med å finne klær og sko som passer meg (spesielt klær!) så når jeg endelig finner noe er det samme hva butikken heter. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Men først, kaffe!
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Ja, Økonomisko er forøvrig billigskoalternativet i Euroskokjeden, så de har en klar profil der. Skopunkten tilsvarende i kjeden som eier Din sko. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Fortynnet
|
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Det er absolutt ikke navnet som hindrer meg i å kjøpe sko på Økonomisko. Har bare ytterst sjelden sett noe der jeg har fått lyst til å kjøpe. Og det ene sandalparet jeg kjøpte i full fart der til en av guttene var virkelig dårlige sko. Jeg har selvfølgelig ikke full oversikt over vareutvalget der, så det kan jo hende de har noe bra også. Men jeg gir ikke butikker så mange sjanser hvis jeg er misfornøyd, det er jo mange andre steder jeg kan handle. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
weird
Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg handler så godt som konsekvent på Økonomisko. Men så er jo jeg også en særing som synes det er stas å bli gjeldfri og sånt, da. Godt fornøyd har jeg også vært med skoene.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Hertuginne
|
Flere av de dyrere merkevarene har jo lavere volum i produksjonen sin, og har dermed vanskeligere for å presse kostnaden ned i så stor grad som høyvolumproduktene. Men jeg er enig med deg i at de nok har kuttet kostnader over alt hvor de kan koste, uten at de høynere risikoen for mye i forhold til opplevd kvalitet. Men jeg tror også marginene dyre merkevarer tillater seg å ta er mye, mye høyere enn marginene som lavpriskjedene får, sånn at forbrukeren nok får mer for pengene ved å gå for lavprisvarer.
|
|
|
#119 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Haha.
|
|
|
#120 |
|
Fortynnet
|
Lever greit med gjelda jeg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|