Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når maten spyttes ut og man sier æsj

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 11:41   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når maten spyttes ut og man sier æsj

Jeg syns ikke en femåring trenger å være så innmari takknemlig for å få middag, det ser jeg på som en ren selvfølge og det vil jeg at barna mine skal se på som en selvfølge, men jeg forventer av så store barn at de holder fred ved måltidene likevel. Av respekt for oss voksne som gjerne vil ha fred ved matbordet. Jeg er streng med mattull. Helt greit å ikke like noe eller bare spise makaroni, men overhodet ikke greit å spytte ut eller grise med vilje.

Innrømmer at jeg har noen runder med toåringen som er hakket verre å oppdra enn niåringen.

Respekt for matlaging og tiden det tar får de dersom de er med på å lage maten selv, og særlig når de kan begynne å ha ansvar for hele middagen. Learning by doing.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.