Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var involvert i en bilulykke i dag

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-12, 09:46   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var involvert i en bilulykke i dag

Takk, dere. Jeg kjørte til jobb i dag, har ikke noe valg da det ikke går busser, så jeg MÅ kjøre om jeg skal komme meg på jobb. Så redd for å kjøre bil kan jeg ikke tillate meg å være om jeg skal ha en jobb. Heldigvis, egentlig.

Men det er ekkelt når folk har for stor fart inn mot kryss og rundkøringer, da kryper jeg litt sammen i skrekk.

Gammel 25-04-12, 09:48   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok også ringt mannen. Det har sammenheng med at jeg har vært sjåfør i to år, og han i tjue. Jeg vet ikke engang hvordan et skadeskjema ser ut.

Det er fint du setter deg bak rattet med en gang igjen, Dixie. Det kommer til å gå over.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 09:53   #43
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Godt det gikk bra.

Jeg ringte pappa når jeg bulket. Mannen er jo ubrukelig til sånt. Det var min skyld, pappa godsnakket med mannen jeg bulket i på telefonen, det viste seg at han hadde en kamerat som var billakkerer som sikkert kunne fikse lakkskaden (det var sakte fart, så bare lakkskade) for ikke så mange penger, jeg gav han 1500 kroner og saken var ute av verden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:38   #44
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godt det gikk bra!!

Har selv vært der at andre part (mann) i en smell har gjort meg veldig usikker. Jeg var ung og han gammel (iallfall i mine øyner den gang)

Jeg må dessverre innrømme at jeg blir veldig sårbar i slike situasjoner og hadde satt pris på at mannen min da kunne ha hjulpet.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:43   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt å lese at det ikke bare er jeg som er "patetisk".

Gammel 25-04-12, 11:45   #46
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ang senreaksjon, så kjørte jeg i noen bakfra for ca 10 år siden. Svært lav fart og ingen ble skadet, men det var ekkelt. Jeg måtte rett og slett bare kjøre neste dag, det går ikke an å droppe kjøringen, for da får man bygget opp urelistisk frykt. Men det var ekkelt.

Jeg hadde også ringt mannen (haha for ti år siden ringte jeg pappa) Det handler om at mannen er min partner og når det skjer meg noe så vil jeg gjerne involvere ham og få støtte. Og jeg er godt kjent med hvordan et skadeskjema ser ut. (pga jobb ikke pga erfaring hhahha)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:55   #47
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ringt mannen min jeg også. Han har hatt lappen over halve livet, jeg siden november 2010, han er rolig og sindig og selv om jeg normalt takler kriser veldig godt, så kunne det vært ubehagelig og ekkelt allikevel. Uansett hvem sin feil det var.

Du er tøff som satte deg i bilen med en gang, Dixie!

Her ute er det vikeplikt for alle småveier som kommer opp til/ned til den "store veien" gjennom boligområdet. Fordi den store veien er såpass mye større/bredere enn småveiene virker det som mange tror at det er en forkjørsvei. Det smeller med jevne mellomrom fordi vikeplikten ikke overholdes.

Gammel 25-04-12, 11:56   #48
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg ringte også mannen min da jeg ble kjørt inn i fra siden av en småsenil gubbe i diger SUV. Jeg holdt på å fly i fillebiter av sinne, og var sent ute til jobb. Så siden mannen var to min unna fikk han komme og ordne opp i litt roligere former enn jeg ville klart.

Gammel 25-04-12, 12:01   #49
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg rygget med vår Volvo V70 som vi akkurat hadde hentet fra Tyskland og var råstolte av. Det var snakk om dager vi hadde hatt den, og vi hadde altså avansert fra en 240 fra 1983. En bil rygget rett i meg, hun sjekket ikke blindsonen. Tusen tanker rakk å fyke gjennom hodet - var det min feil som også rygget, må vi kondemnere bilen (det dreide seg sikkert om 5 km/t ), men reaksjonen satt i ryggmargen.

Først jumpet jeg så fort jeg kunne ut av bilen, grep fatt i nærmeste gående, som ble helt satt ut. "DU! Du så hva som skjedde! Jeg MÅ ha navnet ditt hvis det blir tvil om saken!" Stakkars dama ble totalt forfjamset og litt usikker på om hun faktisk hadde sett alt. Jeg tok fjørti bilder med mobilen, og så gikk jeg til den andre sjåføren for å skjelle henne ut. Det var ikke før hun begynte å gråte at jeg klarte å stoppg, og så at hun var 18 år...

Jeg ble bare så vanvittig adrenalinhøy og livredd for at jeg hadde gjort noe skikkelig, skikkelig galt. Jeg ringte også mannen, jeg ringte svigerinna mi, jeg ringte mor, jeg måtte få det ut av systemet. Jenta ville først ikke skrive under, for hun mente det var like mye min feil. Først i ettertid ser jeg at hun var jo like stresset som meg, og redd for å gjøre feil. Ikke så lett å tenke klart når man har en bånn rasende sjåfør omtrent på fanget...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 12:48   #50
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet ikke engang hvordan et skadeskjema ser ut.

Det bør du egentlig sjekke hvordan du skal fylle ut altså, fordi om du havner i en ulykke så er de fleste såpass omtåket at det bør gå automatisk. Finn ut hvor det ligger i bilen og sjekk at det ligger en penn der også.

Gammel 25-04-12, 13:00   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå vet i hvert fall JEG hvordan skjemaet ser ut, brukte fader halvannen time på utfylling og dill i går. Stakkars ungene, de var veldig tålmodige. Jeg er obs på eventuelle senreaksjoner hos dem, men foreløpig har de bare "skrytt" til halve gata om at mamma krasjet bilen, det var visst ukas høydepunkt.

Gammel 25-04-12, 13:01   #52
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skadeskjemautfylling var en viktig del av teorikurset da jeg tok lappen for 20 år siden. Jeg har fulgt stalltipset om å forhåndsinnfylle inn de vanlige feltene. Dessuten aldri skrive at man har skyld, da er man/risikerer man å være stuck hvis man tok feil. Herved viderebragt!

Gammel 25-04-12, 13:01   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det bør du egentlig sjekke hvordan du skal fylle ut altså, fordi om du havner i en ulykke så er de fleste såpass omtåket at det bør gå automatisk. Finn ut hvor det ligger i bilen og sjekk at det ligger en penn der også.

Jeg lover at jeg skal gjøre det neste gang.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 13:08   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har øvd på å fylle ut noen slike i min tid, pappa overleverte altid fem skjema og en penn i en mappe til alle ferske sjåfører i slekta i den tiden han jobbet med slikt. Jg og min bror måtte øve på å fylle dem it da vi lærte å kjøre bil.

Men å gjøre det på ekte er likevel noe annet, oppskaket som man gjerne er, så da er det 1 lurt å vite hvor det er og hvordan det ser ut og 2 ikke så dumt å ringe noen som kan roe en ned om man føler for det. Synes i alle fall jeg.

Gammel 25-04-12, 14:05   #55
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg opplevde for mange år siden å bli påkjørt av en bil som hadde vikeplikt for meg. Jeg hadde dårlig tid, sjekket om det kom noen fra høyre, og kjørte deretter litt ut i krysset (en meter, kanskje) før jeg så at det kom en bil i rasende fart fra venstre. Jeg satte bilen i revers og skulle akkurat til å rygge bakover igjen da bilen smalt inn i siden på bilen min på sjåførsiden, en Toyota Hiace (heldigvis!). Sammenstøtet var såpass kraftig at vi snurret rundt flere ganger (dette var om vinteren og det var glatte veier). Sjåføren i den andre bilen prøvde å legge skylden over på meg ved å si "Du stod i veien!". Det var en oversiktlig strekning, han hadde vikeplikt for meg, og jeg stod stille, i ferd med å rygge. Han fikk skylden og måtte betale erstatning. Ingen personskader, men Toyotaen ble vraket. Jeg grøsser når jeg tenker på hva som kunne ha skjedd om jeg hadde sittet i en vanlig personbil.

Jeg var på vei til barneskolen for å hente eldste, og hadde akkurat vært i barnehagen og hentet de to yngste da det skjedde. Jeg var veldig skjelven etterpå, og har ikke akkurat blitt mer glad i bilkjøring etterpå.

Gammel 25-04-12, 14:37   #56
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Det er skremmende mange som ikke overholder vikeplikten. Jeg opplever nærmest daglig at folk bare turer frem, både i kryss og i rundkjøringer, spesielt på småveier.

Satt på spissen...skulle man ha behov for å få rettet opp en frontskade, så er det bare å holde på retten sin, så kommer det alltids en som ikke overholder sin plikt og fikser den saken...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.