Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 00:48   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Når jeg klager over manglende tid til rengjøring er det ikke veien fra bra til strøkent vi snakker om. Det er mer å komme ned til gulvet, få klær bort fra steder de ikke skal være, fjerne skitne sokker fra sofaen, få bort stien av nugatti som har dannet seg fra kjøkkenet og opp til badet eller enda verre- rundtomkring på stuen hvis vi har uflaks. Havregryn på gulvet, brødsmuler i sofaen og gulpeflekker på gulvene. Og lassevis av sand i gangen. Det er snakk om å holde badet rent nok til at det ikke oppleves som ekkelt av tilfeldige besøkende og dørhåndtakene rimelig fri for matrester. Jeg hadde aldri orket å slite for å få hårstrikk bort fra vasken og skoa på geledd i gangen. Til det er jeg for glad i å gjøre andre ting, men det finnes grenser for hvor skittent jeg liker å ha det. Men jeg er jo enig med vår litt krasse, men flinke helsesøster; en hybelkanin har aldri bitt et barn. (Hennes argument for at man skal hvile når barna sover, ikke prøve å få gjort en hel masse).

Gi meg oppskriften på å få barna til å slutte å kline til overalt, og jeg skal få en lettere hverdag. Er det medfødt forresten? Jeg har en som aldri kliner til og aldri har gjort det og en som aldri gir seg. Og en på tre år, men han virker oppdragbar.

Til dere som er redd for hva andre tenker; Jeg legger merke til når andre har det litt rotete og ikke har tørket støv. Men jeg legger merke til det som noe positivt - at de tør ha meg på besøk selv om de ikke har forberedt seg med vasking. Det gjør meg glad.

Jeg blir også glad. Men min svigermor blir ikke glad. Og jeg har lyst til å pælme hele svigermora dit pepperen gror når hun kommer med kommentarer om "det er viktig å pusse sølvet en gang i året vet du" og "hvor ofte vasker du stekebrettene dine da?" og "det er viktig å pusse glassdørene i peisen ganske ofte, vet du?"

Jeg vil bestemme selv hvordan jeg vil ha det i eget hjem - "bill mrk trassig". Derfor får jeg nesten neller når jeg leser sånt som apan skriver "man bør ikke ha bunker liggende rundt omkring". Hvem andre enn meg selv og familien min har noe med det da???

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.