Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Floksa: Jeg er født og oppvokst der. Det er ikke du. Jeg har gått på en ungdomsskole der jenter i 6 - 9 klasse ble hentet av gutter som var 10 -15 år eldre i matfri, for å bli levert tilbake, nypult og bustete, 30 minutter senere. Og INGEN tenkte på at dette var noe for barnevernet!? Det ble reagert på at jentene var "horete", og så tenkte man "sitt", og så var det uansett jenter fra det som ble regnet som ikke så bra familier og det var liksom ikke håp likevel, så ingen gadd å gjøre noe med det. De gikk jo frivillig inn i bilene, de hverken skrek eller slåss, og da var det ingen som forestilte seg annet enn at det var 100 % frivillig.
Jeg tar høyde for at ting kan ha endret seg og når det gjelder den grove barnevernssaken, så har du helt rett i at sympatien var på rett side. Men du skal også ta med i betraktningen at ingen av de impliserte i den saken var fra bygda. Det var ingen av deres egne blant hverken ofre eller overgripere.