Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?
Jeg har ikke hørt om dette med arbeidsforholdene i det hele tatt. Jeg er enig at det er problematisk med en slik type ansattpolitikk, helt klart, men en full boikott tror jeg likevel er nokså fjernt for meg. Først og fremst fordi jeg flyr en gang hvert sjette år eller noe sånt, dessuten fordi det som regel er billige flyreiser eller ikke flyreiser for meg.
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Vi skal være så pretensiøse og korrekte på alle vis, kjøpe økologisk, kjøre kollektivt, tenke miljø og dele med resten av verden, men vi skal ha gratis bensin, gratis sprit, billig mat, billige biler, billige flyreiser. Alt skal være billig, billig, billig, men alle skal helst tjene en million i året
-men det er ikke så nøye med de ansatte i Ryanair - de er jo bare noen usle kabinansatte og piloter, og dermed kan vi fly billig billig uten tanke for andre enn lommeboken vår, for vi kan tross alt reise billig og bruke penger vi har nok av på andre ting enn respektable flyselskaper.
For noe vas! For min del kan bensin være svindyrt, sprit være forbudt, biler være avgiftsbelagt herfra til evigheten. Jeg tjener så langt unna en million i året at du ville fått latterkrampe av det. Likevel skjer det at jeg har lyst til å fly en tur også og da må det bli billigbilletter. Hadde jeg bedrevet utagerende reisevirksomhet hadde jeg nok hatt råd til og vært mer bevisst på de etiske reglene i selskapet jeg valgte.