|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#184 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Pene klær når man skal ut
Jeg har.
Jeg har sydd inn og ut bunaden min mange ganger. Ut til barnas dåp (for å få plass til fett og pupper), inn igjen etter endt amming og vektnedgang.
Min bunad koster ca 30 000,- komplett med sølv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
I mål
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg har selv en som er sydd via Husfliden. Da kom vi i kontakt med en dame som sydde både for Husfliden og "på egen hånd" og derfor sydde mamma og søsteren min til seg direkte fra henne (billigere så klart). Jeg fikk til konfirmasjonen, og jeg synes det er en flott gave. Bunad er nydelig, men jeg synes ikke det er et problem at mine barn må vente noen år med å gå i det liksom. Jeg håper imidlertid iallfall døtrene mine, hvis jeg får noen, kan få en til konfirmasjonen. På den tiden kan man heldigvis sy en som man kan ha resten av livet så lenge man legger inn ekstra stoff i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Peppy!
|
Jo, jeg vet bare ikke helt hvorfra jeg skulle bestilt. Men skal besøke mamma og pappa i påsken, så hvis det er noen åpne sysjapper da kan jeg jo ta en titt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn gjorde vi det og. Mamma broderte også hjalp damen oss med å montere. Men nå jobber mamma også på husfliden så jeg får alt gjort før jeg får sukk for meg nesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Tåler regn
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På Heimen har de egen bunadavdeling, og de syr flere av variantene her til lands. Du kan helt sikkert få en del råd og hjelp der.
![]() |
#191 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg skulle ønske jeg hadde fått bunad til konfirmasjonen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Pene klær når man skal utForøvrig var det kjekt å omsider svinge innom denne tråden. Endelig skjønte jeg bakgrunnen for disse kryptiske bunadhentydningene som har gått igjen rundt om på forumet de siste par dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg hadde nok hatt på de pen klær. Som du sier, ikke ballkjole, men pent tøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#195 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utOg så må jeg skrive litt om bunader
![]() |
#196 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pene klær når man skal utSiden storesøster ikke går i barnehage så har vi vel ikke noe barnehageklær. Hva nå enn det er. Hun går pent kledd hver dag. Litt ekstra pynt blir det når vi skal noe spesiellt. Penklær til barn må jo brukes så selv en middag hos svigers kan innebære penkjole hos oss.
![]() |
#197 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg liker å pynte meg selv og barna litt når vi skal på teater, kino, eller i selskap, tilstelninger o.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utLeser ikke hele tråden nå. Den får jeg ha til gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg er vel litt "gammeldags" sånn, for jeg kler Mathias pent når vi skal ut. Da mener jeg ikke festklær, men type "søndagsklær" (vi går i kirken på søndager, og da har han også finere klær enn til hverdags).
![]() |
![]() |
#200 |
Borte
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utDet er litt opp og ned. Hvis vi skal på konsert eller teater så har Vesla gjerne på seg kjole eller skjørt. Skal vi på kafe eller til byen eller ut og spise så har hun vanlige, rene klær. Det er vi så ofte at det er liksom ikke noen spesiell anledning.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|