Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
I fjor proklamerte husets eldste tenåring (da 18 år) at hun var ufattelig misfornøyd med gavene. For hun hadde ikke fått alt som stod på ønskelista, og vi hadde vært så ufattelig FREKKE at vi i tillegg gav henne noe SOM IKKE STOD PÅ LISTA! Det var noen ører som flagret etter at jeg og mannen hadde gjenfunnet mål og mæle. 
Jeg føler at vi har hatt bedre forventningsstyring i år. 
Hjelpes. Da hadde det vært månelyst her hjemme også en stund.
Vi måtte gå mange runder med knerten (4 år) i år. Han kunne skrive egen ønskeliste for første gang, og levde nok en stund i den villfarelsen at han fikk alt han skrev opp. Så vi snakket en god del ganger om at en ønskeliste bare var en liste over ting man ønsket seg slik at de som skulle kjøpe kunne velge noe av det, men at det sikkert også ville være ønsker som ikke ble oppfylt. Det har gått ganske greit. Han har etterlyst en scooby doo-figur et par ganger, for den hadde jo stått på lista.
Men jeg håper vi slipper å ta slike runder med tenåringer ... men man må kanskje det. Jeg husker at jeg kunne være ganske uspiselig selv på en god del ting i den alderen.