Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-11, 21:56   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Jeg får prøve å balansere erfaringene med kalenderen litt, så ikke Redd Barna står helt uten inntekter fra kalenderen neste år. Vi har kun vært forsinket med en kalenderpakke to ganger, ellers har vi hatt fast rituale med kalendersamling etter middag. Jeg er innmari glad for at vi valgte denne kalenderen i år, vi har aldri sittet så mye sammen hele familien og putlet noen sinne tror jeg. Selv for meg som ikke eier tålmodighet og fingerferdighet når det gjelder håndarbeid, så har det vært gøy. Jeg fniser av historiene, og lar meg underholde av ungene som leker med verkstedet og figurene. Vi har hjulpet ungene mye, Pjokken har vi vel gjort 90% av arbeidet for. Han har tatt seg av malearbeid, og ellers har han stort sett sittet og klippet dagens ark med bilde og historie i bittesmå biter. Fortsatt synkront med munnen. Det har vært noen mangler i pakkene, men hittil har vi løst det med litt kreativitet. Med unntak av i dag, hvor det meste av juletreet manglet i begge kalendrene. Noe som var like greit, slik at vi i det minste rakk å sikre et juletre i vår egen stue.

En utfordring er selvsagt limet. Vi har blitt limpistolavhengige, og må kjøpe stadig større doser på Panduro. I dag vurderte jeg å lime fast stjerna med hengende hode i toppen av juletreet. Så snart jeg finner en anledning varmes pistolen opp. Et behandlingsopplegg for denne typen avhengighet bør nok være på plass også i Norge (Danmark er litt i forkant, siden de har hatt julekalender før) dersom man skal kjøre på med en ny runde julekalender neste år.

Skal se om vi får tatt noen bilder når kalenderen forhåpentligvis blir helt ferdig i morgen.

Emneord
julepakkekalender, julepøntehubro, klassiker-nominert, limpistol, panduro, redd barna, shane

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.