Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-11, 11:57   #301
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Alle bør kjøpe gave til noen. Og alle trenger en limpistol.

Da overlater jeg det til alle.

Kan noen kjøpe en limpistol til alle?

Gammel 14-12-11, 23:22   #302
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Stryke luciadraktene!

Ja, barnehagens ordre. Men det er finfint for en sjuske som meg, for jeg slipper jo å kjøpe inn, sjekke om det passer, vaske, lete fram fra hvor det nå var jeg pakket de vekk 14. des i fjor. Stryking er ok.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:24   #303
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

...

Sist redigert av Elise : 16-12-11 kl 22:02.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:27   #304
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sendt to lass med pakker i dag! Det betyr at jeg er i gang med julegaver, passer bra siden jeg alene med barna neste uke. Hadde vært greit om jeg slapp å ta dem med på Toys'R Us 22. for å kjøpe gaver til dem.

Og så har jeg skrevet en liste over juledesserter jeg har lyst på. Det ble åtte. Oppskrifter, ingredienser og planer om når jeg skal lage dem har jeg ikke.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:31   #305
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en rutinert sinke etterhvert. For jeg er ikke det minste stesset over at jeg ikke er i gang med det store pakkeracet. Jeg har klart det på to dager før, så jeg satser på at jeg klarer det igjen.

I dag har jeg kjørt til et nattåpent kjøpesenter for å komme i gang. Det ble litt lenge å vente, for de har nattåpent først i morgen.

Gammel 14-12-11, 23:39   #306
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sinke melder seg. Hvor blir det av julekortene jeg har bestilt? I produksjon..
Var det sånn at jeg skulle bestilt de tidligere? Da var det jo ikke snø ute til julebilder.

Gammel 14-12-11, 23:43   #307
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine julekort har ligget på kjøkkenbenken siden lørdag. Kjøkkenet er såklart heller ikke vasket rundt til jul, ei heller kommer det til å bli det...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:43   #308
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bestilt julekort. Just nu. De har ikke kommet enda.

Jeg syns egentlig man bør kunne legge ved en adresse-liste når man bestiller, så kan de sende de dit de skal i stedet for hit.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:56   #309
Malus
lurer

Malus sin avatar

Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har bestilt julekort. Just nu. De har ikke kommet enda.

Jeg syns egentlig man bør kunne legge ved en adresse-liste når man bestiller, så kan de sende de dit de skal i stedet for hit.

Hadde garantert slått an. Smart forretningside. Hvorfor har ingen tenkt på det?

Gammel 15-12-11, 00:03   #310
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fine lucia jenten Elise

Gammel 15-12-11, 01:19   #311
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt, fått og skrevet julekort. Og googlet adresser til den store gullmedaljen. Nå gjenstår kun de to store hindrene kjøpe frimerker og putte i postkasse. Fortsatt en haug gaver som skal kjøpes og hus som skal vaskes og sånn. Og vi trenger kanskje noe mat i julen også? Også skal vi reise til sydenland 2. juledag. Ergo må det pakkes og finnes frem både badetøy og julepynt. Men det er lenge til 20. desember.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 01:24   #312
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Googling av adresse funka dårlig for et par år siden, folk flytter jo uten å fortelle det til google og greier.

I kveld har jeg vært på stressjakt ute for å få tak i noe nissete til guttungen. Etter 3 kjøpesentre og x-antall butikker endte jeg opp med rød longs fra Janus, som jeg var så heldig å finne i en str for stort på Bogerud.
Gådd altså, hadde jeg tenkt tanken litt tidligere i høst kunne jeg ha sydd en bukse før jeg begravet boden, men nå blir det som det blir.

Og mannen har sendt julekortene. OG pakken til svigers. Det er nesten ikke til å tro. Så alt blir nok sikkert borte i posten tenker jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 08:45   #313
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har faktisk fått kjøpt noen julegaver!

Gammel 15-12-11, 08:57   #314
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Etter at jeg satte på hvit overdel og rød longs i dag gikk tassen ut i stua til sin storesøster som elskverdig nok lot ham få åpne sjokoladekalenderen tidlig i dag. En julesinkesjuske som meg har virkelig ikke alternativt antrekk når det eneste nissete er nedklint med sjokolade, så nå innser jeg at det bare får være som det er. Neste år skal jeg ønske meg en assistent med skjikkelig organiseringstalent til førjulsgreia, så kan jeg bare sjuske i fred.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 09:23   #315
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Denne sinkesjuska har tatt juleferie, og har dermed klart å sende julekortene (de med sommerbilder på) (om det ble riktige adresser trenger vi ikke snakke om - satser hardt på at de som har flyttet har vett til å omadressere posten sin), kjøpe nesten alle julegavene og bake 80 rundstykker.

Huset flyter, men jeg er så fornøyd med egen innsats de siste dagene, at jeg tror dagen i dag blir i kaffekoppen og wordfeudens tegn, gitt. Selv om jeg sikker egentlig burde lokalisert nisseluer og sånt til ungenes nissefester. Og rydde.

Gammel 15-12-11, 09:29   #316
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Så mye dere har ordnet! Jeg har tatt det ganske med ro helt til nå, jeg. Hvilket betyr at mitt barn var det eneste i barnehagen uten hvitt Luciaantrekk. Han skal få nisselue før nissefesten. Han har grå ullbody, det er bra nok.

Ellers har jeg laget adventskalendere, bakt (og spist) en boks pepperkaker av ferdigdeig, i helga bestilte jeg julekort, og i morgen skal alle pakkene handles. Det betyr at jeg må skrive liste i kveld. Helt i rute!

Gammel 15-12-11, 09:46   #317
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Ingen av dere har noe i denne tråden å gjøre lenger. :tsktsk:

Jeg har nettopp bestilt nye julekort (de jeg fikk forrige uke tør jeg ikke sende likevel).
Ja. Det var alt egentlig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 09:49   #318
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er null stresset. Hva er det som egentlig TRENGS å gjøres før 22.desember? INGENTING!

Gammel 15-12-11, 10:45   #319
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er null stresset. Hva er det som egentlig TRENGS å gjøres før 22.desember? INGENTING!

Nemlig. Jeg pynter jo ikke før lille julaften likevel. Ok, da, vi har visst adventsstake også. Men jul - se, det har jeg ikke tenkt så mye på ennå.

Gammel 15-12-11, 10:53   #320
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fikset julekort, ikke kjøpt julegaver, ikke bakt en eneste kake og mangler fortsatt kasseroller for å få laget julemiddag. Det er lenge til 20. desember.

Sist redigert av noen : 15-12-11 kl 11:55.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.