|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?
Spørsmålet er ikke om du er flink i dag, men om du kan gjøre noen forbedringer slik at du er litt flinkere i morgen og enda flinkere om ett år eller to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er vi nesten i mål. Reise mindre sånn generelt, er bra, men å bo på "landet" kombinert med å jobbe i byen fører til bruk av transport (tog). Dog har jeg hjemmearbeidsdager av og til.
Min erfaring forteller meg at dyrere ting jevnt over er av bedre kvalitet og dermed varer lengre enn billige ting. Unntaket her må være den billige IKEA-sofaen vi kjøpte i 1986 og som ennå ikke er utslitt. Litt sliten i utseendet, ja, men ikke utslitt. Det tar nok ennå noen år før den byttes ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?+ Kildesorterer
![]() |
#44 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?- Jeg resirkulerer, også klær. Kjøper brukte merkeklær på finn.no eller trendsales.dk. Har kastet kun få bomullsgensere. Har kun få plagg som er for små, de er til kusinen. Resten er solgt, noe gitt bort.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 14-12-11 kl 11:09. Årsak: Kommer på ting hele tiden jo ;0) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
can-jur
|
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?Jeg var en periode så flink til å bruke handlenett at jeg måtte kjøpe avfallsposer. Det ble liksom litt feil
![]() |
![]() |
#46 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?Vi bytter forresten bil nå, fra en som sluker bensin til en som bruker en god del mindre diesel og har mindre utslipp, håper det teller i pluss.
![]() |
#47 |
Nysgjerrig
Faktisk ikke. Posene man får kjøpt til søppel er tynnere og inneholder dermed mye mindre plast enn vanlige handleposer. Søppel er jo sjelden like tungt som varer, siden det for det meste er tom emballasje og sånn, så det trengs ikke like solide poser. Håndtakene trenger heller ikke være av samme kvalitet, og knytefunksjonaliteten er ofte bedre enn på handleposer, så man får laget bedre knute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
can-jur
|
Kanskje jeg skal finne fram igjen handlenettene mine? Jeg likte følelsen av gjøre noe for miljøet, også er de kjempe stilige
![]() |
![]() |
#49 |
Passe aktiv
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?Og jeg synes dette er en spennende mann med visjoner om Tidsånden. Han setter ord på vårt forbruk.
![]() |
#50 |
geskjeftig
|
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?Spennende tråd!
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 14-12-11 kl 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
geskjeftig
|
Hos oss ble dette helt feil, faktisk. Vi kildesorterer, så restavfallet vårt er ofte ganske tungt. For ikke å snakke om bleiesøpla (: dårlig samvittighet: ). For oss funka det ikke, rett og slett, for søpla falt ut. Men vi har poser fra Rema, de er gjenvinnbare.
![]() |
#52 |
can-jur
|
Det er en spennende påstand som landbruksnæringa vet litt om. Folk svarer nemlig at de gjerne vil ha lokalprodusert mat, økologisk mat, etisk mat og rettferdigmat i butikkhyllene og at de vil foretrekke å kjøpe slike varer.
![]() |
![]() |
#53 |
Nysgjerrig
Jøss, så forskjellige man kan være, vi kildesorterer også, men restavfallet veier nesten ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?Tja, vi gjør ikke mye kanskje, men:
![]() |
#55 |
Passe aktiv
Ja, jeg tenkte mest økologi. Folk, og flest kvinner svarer at de vil ha økologisk og kan tenke seg å betale litt ekstra for det. Men det skjer ikke når varen er i butikk.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 14-12-11 kl 13:08. Årsak: Link |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?- resirkulerer papir, kompost, plast, glass, metall
![]() |
#57 |
geskjeftig
|
Det tror jeg så gjerne.
![]() |
#58 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Passe aktiv
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?Jeg synes forresten det er mye spart i å ikke motta reklame i postkassen og ikke å kjøpe ukeblader og månedsmagasiner. De virker kjøpsutløsende på meg. Nå har jeg tilgang til alle blader og magasiner på jobb, jeg skummer gjennom og lar de bli liggende. Prøver å glemme alle gode tips.
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?Dette bidrar vi med: |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |