Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan er DINE tradisjoner på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 08:24   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er DINE tradisjoner på julaften?

I en normaljul ser det sånn ca sånn ut:

På lillejulaften pynter ungene treet hos besteforeldrene, så hjemme. Sånn egentlig spiser vi julegrøt med mandel på lillejulaften, men dette skjer veldig ofte noen dager før pga skilsmissebarn som reiser til pappa. Da spiser vi grøt enten hos broren min dersom julaften skal feires hos foreldrene våre, eller hos mamma og pappa dersom vi skal være hos broren min på julaften.

Julaften våkner vi når vi våkner, ungene har fått julestrømpe med gave i som de pakker opp og koser seg med.
En eller annen gang på formiddagen drar vi på kirkegården for å tenne lys og feste en krans. De siste årene har jeg ikke vært med, men i år skal jeg.
Jeg ser aldri disse vanlige programmene som tre nøtter til askepott, ungene ser det de vil, og det er som regel tegnefilmer av noe slag.
Så spiser vi middag, den består av ribbe med alt av tilbehør og pinnekjøtt med alt av tilbehør. Multekrem til dessert(og riskrem). Dette skjer rundt kl 16.(om alle er tilstede er vi 9 rundt bordet)
Gaveåpning kl 18, og siden mine barn er såpass små enda, så drar vi hjem ganske tidlig, da sendes ungene i seng, og jeg slapper av.

Årets jul blir annerledes. Jeg reiser til Tromsø den 21, for å levere ungene til pappaen, jeg reiser hjem igjen den 23 på ettermiddagen, på julaften blir det bare meg, mamma og pappa, siden broren min og hans familie i år drar til kona sine foreldre.(Det har aldri skjedd før, så det var jo litt typisk at det skjer det året mine barn for første gang ikke er der, men, det er sånn som skjer.)
Så da blir julaften veldig rolig. Jeg satser på at jeg i år kan dra i kirka før middag, gavene åpnes når de åpnes, og jeg drar hjem når jeg drar hjem.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.