|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendere
Det ER et tydelig behov for å forklare hvorfor det er viktig og riktig med pakkekalender i denne tråden. Små gaver, billige gaver, saker og ting man trenger som man ellers i året ikke får osv osv. Jeg tror faktisk mange ser poengene til de som ble intervjuet i artikkelen som lenken i HI viser til, og enda flere overser dem fordi dette med pakkekalender er så innarbeidet og vanskelig å kutte ut.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Er det så rart? Tror du virkelig at det er mange som tenker at "Jaja, ungene blir jo noen bortskjemte drittunger og verden går til hælvete, men vi får vel lage pakkekalender i år igjen"? Det kan faktisk gå an å gjøre gjennomtenkte forbruksvalg og miljøvalg gjennom hele året selv om man koser seg med å lage pakkekalender. Denne tråden er like preget av vår selektive persepsjon som alt annet. Det er menneskelig å rasjonalisere, forsvare og forklare valgene sine.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Jeg er veldig enig med Billa.
|
|
|
#4 |
|
Skal rømme
|
Sv: Apropos adventskalendereVi har både pakkekalendere (som bestemor har laget, det er nemlig tradisjon i familien vår at bestemor gjør dette - det samme gjorde min bestemor) og så har min mann kjøpt legokalendre i tillegg.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er vel ingen som har sagt at de gir en dorull, er det ? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Er frisk!
|
Skal man ikke gi forbruksting som gaver? Jeg gir nesten bare det, jeg. Jeg gir håndkremer, sjokolade, kaffe, fargeblyanter, tegneblokker, god olivenolje, teaterbilletter, osv i julegaver i år. Håper da virkelig ikke at de tenker som Wix.
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nope. Jeg tror det er mye smartere å kjøpe noe plastræl på Nille. Helst noe kjempebillig til 9.90 eller 19.90 som går i stykker og/eller er glemt før det er på tid å åpn neste luke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva er så teit med det egentlig??
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg har ikke lest hva Billla eller Safran skrev, men jeg tror du har veldig rett i dette! Og ikke bare på forum, jeg opplever sånne ting stadig vekk. Hos venninner og bekjente, men antakelig også hos meg selv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|