|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Apropos adventskalendere
Det er det, men med helt andre midler og tilnærminger for å gjøre ungene økonomisk bevisste og forbruksreduserende enn du bruker. Det ene trenger ikke være dårligere enn det andre.
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Nøyaktig hvilke tilnærminger og midler er det jeg bruker? Å ikke kjøpe nytt før det gamle er utslitt? Å ha aktivitetskalender istedenfor pakkekalender? Å la tøy gå i arv? Å planlegge middager så vi slipper å kaste mat? Det høres ut som om jeg bruker noen hokuspokusmetoder som jeg selv ikke vet om.
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Eh. Jeg kjenner ikke deg og vet ikke hvordan du organiserer livet ditt, så det skal jeg ikke mene noe om. Jeg mente generelt tilnærmingen til temaet i denne tråden om "bortskjemte" barn og pakkekalender.
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Apropos adventskalendereInteressant diskusjon. Og den belyser jo litt dette med at vi kan gi våre barn veldig mye nesten når som helst, og hvordan skal vi da begrense og gjøre det på en hyggelig måte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle våre aktiviteter er kjent og avtalt, Blåfjell huskes, men hjemme aktiviteter får mindre oppmerksomhet, på linje med pepperkake baking, Lucia feiring, Nissefest, bursdager i desember og utflukter i barnehagen. Jentene er 3 og 5 år og tid er ikke så utviklet, så det er alltid en overraskelse når dagen kommer. Den eldste vil nok ha nedtelling til Blåfjell.
|
|
|
|
#8 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendereJeg tok et oppgjøre med meg selv for et par år siden, og ønsket ikke å videreføre tradisjonen med pakkekalender. Ungene våre får alt, og de får noe stadig vekk. Jeg så at det var en trend som ikke var god for oss. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|