Sv: Apropos adventskalendere
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Dulter på Kasia. :dulter: Da jeg liten på 60- og 70-tallet kan jeg ikke huske at en eneste en hadde pakkekalender. De materielle forskjellene fantes jo da som nå, selv om vi hadde generelt mindre av alt enn det de fleste har i dag.
Nå har jeg både tenåring og student som er vokst opp med pakkekalender, og de er virkelig ikke det jeg vil kalle bortskjemt. Hun femtenåringen på Teenage Boss derimot, er sikkert vant til å få Parajumpersjakker i kalenderen.
Det er jo nettopp derfor dette krever en helt annen bevissthet enn tidligere. Nå har de fleste penger og har råd og mulighet til å kjøpe omrtrent hva som helst til barna. Nettopp derfor mener jeg at dette er viktig. Og jeg mener heller ikke at barna mine er bortskjemte, men ærlig talt tror jeg ikke at jeg selv er den beste til å bedømme det.
De må jo komme fra et sted de ungdommene og studentene vi hører om som er helt på bærtur når det gjelder store krav om rettigheter men mindre forståelse for pliktene som følger med.