|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereMed "mine, dine og våre barn og barnebarn" + foreldre, søsken, et utvalg nieser og nevøer, og et par nære venner, kommer nok listen vår på vel 30 personer. (Jeg prøver å redusere på den listen hvert år, men klarer ikke kutte noen plasser). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere
Hadde jeg fått tilbakemeldig på at gaven ikke var dyr nok, kan du garantere at de fikk geit neste år
|
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Helt enig.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Hehe, det var et godt forslag
Jeg må bare presisere at det ikke kom fra noen av barna, men en av eksene, da vi diskuterte muligheten for å kjøpe felles julegaver. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereKjenner jeg ikke har noe ønske om å regne igjennom det. Helt sikkert MYE mer ann jeg liker å tenke på. Og garantert mye mer enn jeg tror selv. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereTror ikke jeg tørr regne på det. Er sikkert alt for mye og kanskje litt mer enn vi burde. Har 29 å kjøpe til. Ligger på rundt 200 på de fleste men noen ligger litt høyere.
|
|
|
|
#7 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereVi har vel 22 og handle til. Har et budsjett på ca 6000,- pluss gaver til hverandre så havner vi på ca 8000,-
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Det har jeg ingen formening om. Det er både avhengig av økonomien og av "hvordan man gjør det" i den enkelte familie. I noen familier gir man ikke gaver til de voksne i det hele tatt, i noen bruker man kanskje 150 kroner på en oppmerksomhet til voksne barn, noen bruker 4-500 på hver mens i andre familier igjen er det vanlig med gaver til tusenvis av kroner.
|
|
|
#9 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dersom det er dette som er passelig for ditt julegavebudsjett og du får kjøpt fine julegaver som mottakerne har bruk for synes jeg ingen andre har noe med beløpet å gjøre. Jeg ser i vår familie at det er veldig forskjellig praksis. Det er forskjell på hvor dyre gaver vi får hos mine foreldre og hos svigers, og jeg ser på søsknene til meg og mannen med partner at det er veldig varierende hvor mye som brukes på gaver, fra noen hundrelapper til magen tusen. Jeg synes det blir litt pinlig når man overdriver og kjøper for mange og dyre gaver, det får være måte på, selv om det selvfølgelig er godt ment. Ellers er det som du sier tanken som teller. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|