Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 08:49   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg synes faktisk 300 kroner til en fellesgaveinnsamling til kollega er ganske mye, selv om man er invitert i middag. Og nei, jeg er ikke egentlig kjip og gnien og hadde helt sikkert vært med i 300-gjengen på jobben, men jeg har også forståelse for at noen vil mene det er litt i overkant. Jeg mener at en fellesgave må favne alle, og det bør taes hensyn til dem som ikke vil betale så mye. Hadde det vært jeg som sto for innsamlingen, ville jeg raskt endret beløpet til 200 kroner hvis jeg hadde fått klare signaler på at noen mente det var for mye.
Og nei, jeg sammenlikner det absolutt ikke med bryllup, en doktormiddag er noe helt annet. Ikke alle velger dyre løsninger heller, jeg har erfaring med både veldig enkle og koselige feiringer, så vel som påkostede og fancy varianter. Det kunne absolutt ikke falle meg inn å differensiere gavebeløpet i forhold til stipendiatens valg av lokale og meny.

tenk hva stamme høvdingen kommer til å si!
Det neste blir ditt hode på en stake ved byporten!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.