|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerHva mener du med "i løpet av de tre dagene man er hjemme"? Man drar jo ikke ungen med til legen dag 2, bare sånn i tilfelle rottefelle man skulle trenge en legeattest dag 4?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerjeg tenker slik at dersom man ringer til legen for å få en legeerklæring, så er nok terskelen høyere for å lure enn om man kun ringer inn til arbeidsgiver. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Ok, men når man VET at det er en sykdom som krever tid før man igjen kan levere ungene på skolen eller i barnehagen, og man VET at hver forelder kun har 3 dager som de kan være hjemme (sammenhengende), da er det naturlig å ha en plan for hvordan man skal løse problemstillingen. Hvis legeerklæring er greia man lander på, så bør det kunne la seg gjør å være i forkant og benytte en av dagene. Som arbeidsgiver hadde jeg også godtatt en erklæring skrevet på dag 4.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Hvis barn 1 er syk i 3 dager, og så er barn 2 syk i tre dager, hvordan skulle man liksom ha planlagt dette? Og ja, såklart godtar du en legeerklæring skrevet på dag 4, det er jo hele poenget med legeerklæring etter de 3 egenmeldingsdagene. Det er ikke spesielt snillt eller fleksibelt av deg, altså.
|
|
|
#5 |
|
|
Poenget er vel kanskje at - det har de færreste, vel? Det er jo ikke noen nytt, dette regelverket, heller... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Og når det altså skjer så utrolig sjelden, hvorfor er det da et problem for arbeidsgivere å være fleksible i slike situasjoner?
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, mulig vi er forskjellige, men når det går svært smittsomme sykdommer i familien så kreves det ikke legelisens for å forstå at mer enn ett barn kan smittes. Jeg mener forsatt at 4 dager for å skaffe en legeerklæring er tilstrekkelig. Jeg har ikke sagt at jeg er hverken fleksibel eller grei, har jeg?
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerDu skrev at du godtar legeerklæring på dag 4, og det hørtes ut som at det var snillt ment.
|
|
|
#9 |
|
|
Men blir det det da? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det er det jeg sier. Det er såklart opp til arbeidsgiver. Men de har altså lov til å tenke på samfunnet rundt seg, altså. På samme måte som arbeidstakere har lov til å tenke på hvorden måten de bruker slike systemer kan påvirke samfunnet også. Altså rent moralsk. Det er lov å ha litt moral, selv om man har et lovverk som støtter at man ikke er det.
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
(Og det er vel lov for legen å ta turen ut på parkeringsplassen og se ungen også, hvis man skal tenke moral og smitte.
|
|
|
#12 |
|
|
Samfunnet som helhet taper i hvert fall på at man drar med seg en skokk spysjuke unger på et legekontor hvor andre syke mennesker oppholder seg fordi arbeidsgiver er rigid og ikke har tillit til at ungene har spysjuke når foreldrene forteller det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Drømmer
|
Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJeg er veldig glad for at ingen av mine sjefer har krevd legeerklæring om jeg har vært borte mer enn 3 dager sammenhengende med sykt barn. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|