Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Ja, men noen ting er "livsviktige" (svømming), noen ting "nødvendige for å jobbe og fungere" (lesing og regning) noen ting "viktige for ikke å virke (være...) helt teit" ("Abraham er en mann i bibelhistorien og Koranen. Han fikk barn som hauggammal og ville drepe sønnen sin fordi Gud sa det") og noen ting gjør livet bedre, morsommere og mer interessant (å forstå referanser).
Hmmm ... Jeg mener jo at ting som gjør livet bedre, morsommere og mer interessant er veldig individuelt og kulturbestemt (Noen mener jo til og med at det som gjør livet morsommere og mer interessant er fotball ). I denne diskusjonen får jeg inntrykk av at det er "opplest og vedtatt" at det er viktig å se enkelte filmer sammen, for å kunne forstå referanser man vil møte senere i livet.
Jeg tror feks at i enkelte miljøer vil det være mye viktigere å være på monstertruckshow hvert år enn å se diverse eldre filmer. Og for å passe inn i "sin" generasjon, tror jeg som sagt at det er de filmene og bøkene som er aktuelle nå.