Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fører høy IQ automatisk til at man gjør en bedre jobb?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-11, 23:06   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fører høy IQ automatisk til at man gjør en bedre jobb?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jepp. Det kommer jo tydelig frem i denne tråden at hodet har en begrenset evne til hva man kan være flink i, så enkeltegenskaper er i stor grad gjensidig utelukkende.

Smart ELLER god pedagog
Smart ELLER hyggelig
Smart ELLER morsom

Rart. Jeg syns i grunnen bare folk som er relativt smarte er morsomme, jeg.

Jeg er både smart og stort sett en god pedagog. Men jeg er ikke så smart at jeg forstår meg på alle former for mer "nerdete" (i mangel av passende begreper) humor. Det betyr ikke at det ikke er morsomt, men bare at jeg ikke har referanserammer og kapasitet til å se og dele det humoristiske i morsomhetene. Om noe oppeves morsomt eller ikke, kommer an på hvem humoren er beregnet på. En som tenker kjappere og bredere og ganske annerledes enn 99,9999 % av befolkningen kan jo kanskje ha en humor som ikke helt treffer så mange av de som opplever den. Men jeg vil tro at denne personen kan ha kapasitet til å tilpasse morsomhetene til sitt publikum. Spørsmålet da er vel om den megasmarte egentlig har det så morsomt selv når han/hun må møte tpo-behovet til andre hver gang det er behov for humoristisk interaksjon. Jeg tipper det er kjekt å ha de 25 andre megaklubbmedlemmene å dele blant annet humor og interesser med, uten å måtte forklare og tilpasse hele tiden.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.