Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 12:31   #321
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Mangler 3 gaver til Lillesøsters (2 år) pakkekalender. Mangler ideer.

Truser, tåteflaske til dokka og pepperkakeformer.

Gammel 12-10-11, 12:51   #322
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Forkle og pepperkakeformer. Jernia har mange, vi kjøper alltid et par nye hvert år, stor stas.

Gammel 12-10-11, 13:22   #323
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Mangler 3 gaver til Lillesøsters (2 år) pakkekalender. Mangler ideer.

Jeg mangler alle pakkene til begge (2 år), så kanskje du er snill og avslører innholdet i de ferdige 21 pakkene til meg?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:41   #324
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for tips! Forkle og pepperkakeformer skal sjekkes ut.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg mangler alle pakkene til begge (2 år), så kanskje du er snill og avslører innholdet i de ferdige 21 pakkene til meg?

- 2 stk hårstrikker med heklet mus på
- hårspenne pepperkakemann i filt
- lue
- 2 pk hårbøyler
- 7 pk håstrikker
- 7 pk truser
- leppepomade

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:54   #325
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips, Arkana.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:25   #326
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Barne-bakesett til kalenderen? Kan evt. deles opp over fredag, lørdag og søndag, hvis de f eks skal bakes på søndag:

Gammel 12-10-11, 14:33   #327
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bestikker ungene med julefilmer i helgene.

Gammel 12-10-11, 15:56   #328
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Ein del av tantungane mine hadde virkeleg vokst sidan i sommar! Her må eg til med ein solid gjennomgang av allereie innkjøpte julegåver, ser eg.

På den lyse sida, ein diger forsendelse med gåver er allereie framme med mottakar. Fint med folk som reiser rett veg på haustparten.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:00   #329
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Pepperkakeformer i kalender var lurt, da kan alle tre få hver sin. Takk for tips!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:14   #330
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den gaven lillebror likte aller best i fjor, var en ballong som ikke var blåst opp.

Gammel 12-10-11, 20:47   #331
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Jeg gir juletrepynt til ungene hvert år (den dagen vi pynter juletre), gjerne en litt spesiell. Om det er plass skriver jeg årstall på. Tanken er at de når de en gang skal ha sitt eget juletre, vil de ha minner fra mamma og pappa.
Nissepysj er også noe som går igjen, det får de den dagen det er nissefest i bhg.
Lucia lys fikk de et år og luciakjole også når det er lucia i bhg
Cd med musikken fra tv-kalenderen.
Ny julefilm er også tradisjon, gjerne på slutten slik at ventetiden kan kortes ned litt.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:28   #332
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det gjør jeg også Nelly. Dvs i fjor fikk de ikke noe for jeg fant ikke noe jeg syns passa. Jeg har min egen lille eske med amerikans julepynt. Fått fra venner av mamma og pappa i USA i flere år. Utrolig koselig

Gammel 13-10-11, 09:32   #333
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Så koselig med julepynten da.

Her har jeg kommet langt. Kjøpte litt gaver i går og har bestilt ett lass.
Mangler bare mann, barn og svigers nå. Vet litt av hva jeg skal kjøpe til mannen og storparten til barna.

Kalendere og julekort har jeg også planer om å få bestilt i løpet av oktober.

Sist redigert av dharma : 14-10-11 kl 13:22. Årsak: vet visst ikke helt hvilken måned vi er i....
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:52   #334
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg minnet om juletrepyntediskusjonene vi har hvert år.

Vi er litt uenige om hvordan det skal foregå. Jeg vil pynte et vakkert, fargerent juletre mens ungene sover, så de våkner til stas og moro på julaftenmorgen. Resten av gjengen vil pynte med både mitt pene stash, sammen med ungenes selvlagde, sjarmerende stash, i fellesskap før leggetid på lillejulaften.

Gammel 13-10-11, 10:23   #335
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi er litt uenige om hvordan det skal foregå. Jeg vil pynte et vakkert, fargerent juletre mens ungene sover, så de våkner til stas og moro på julaftenmorgen. Resten av gjengen vil pynte med både mitt pene stash, sammen med ungenes selvlagde, sjarmerende stash, i fellesskap før leggetid på lillejulaften.

Og du er nedstemt?

Jeg pynter to trær hvert år. Ett hjemme hos oss, det pyntes ca 1 uke før jul eller noe sånt. Vi har ymse pynt, men det er likevel rimelig stilrent i forhold til det andre jeg pynter som er hjemme hos foreldrene mine. Der er det hummer og kanari for å si det mildt, men det har jo sin sjarm. Det er mye minner på det treet.

Gammel 13-10-11, 10:58   #336
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter også 2 trær hvert år. På det i stua bestemmer jeg pynten og vi voksne henger på alt utenom kulene som det er ganske mange av i samme farge. Ungene får henge på kulene jeg har bestemt skal være på, men det henter jeg justerer bittelitt etterpå. På juletreet vi har i loftstua så henger vi på lys og glitter og ungene pynter resten av treet av hjertens lyst med de kulene og den hjemmelagde pyntet de vil ha på. Kaffefilternisser er ikke akkurat det fineste jeg vet, men da blir alt hummer og kanari hengt opp og de er så stolte over treet sitt som er stort.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:48   #337
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her er det kun ett tre og vi pynter alle sammen før leggetid lille julaften.
Og her er alt lov. Ungene elsker det. Jula hos oss er overdådig og absolutt ikke tiden for stilrent og enkelt.

Gammel 13-10-11, 11:56   #338
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Hehe, jeg var spent på hvordan det skulle gå her med pynt som kom hjem fra barnehage og skole Men det har gått fint. Har ikke vært sånn veeldig mye som har kommet hjem (enda.. men så går han bare ei 2.klasse nå).

Hadde vi hatt plass så skulle vi hatt to trær. Men det blir vanskelig å få til i en liten leilighet hvor treet i stua tar nesten halve leilligheten

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 12:39   #339
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

To julegaver kjøpt inn. En genser med drage på til Lillestorebror og Junior geni 2 til Storebror.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:35   #340
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Ikke mye stilrent juletre nei, men masse, masse pynt. Nesten ikke en ledig grein. Hehe sjarmerende magiske.
I dag ble det handlet inn flere gaver.
Ferdig med 8 nå og det er supert deilig!

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.