Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

I disse lavkarbotider ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 12:24   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse lavkarbotider ...

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Åkei, nå føler jeg at du graver etter hjelp her, rine. Betyr dette at du fra nå av skal godta alle som sier de er å en diett hvor de ikke spiser verken kjøtt eller fisk?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men det er jo en helt annen sak, Teflona. Ut fra det rine har skrevet syns hun ikke folk på dietter skal tas noe særlig hensyn til. Eller - hun gidder i alle fall ikke gjøre det. Det må hun for så vidt gjerne mene/ikke gidde bry seg om (). Men ikke i samme åndedrag som hun klager over dårlig utnyttelse av ressursene.

... selvsagt med mindre det var akkurat det som gjorde at hun ikke gadd å ta hensyn til mennesker på diett, og at om det var veggiser som dukket opp hos henne, så ville hun blitt sjeleglad og gått mann av huse for å hjelpe dem.

Innlegget der jeg refererte til AP var et svar til Zoe som mente at jeg burde se de positive sidene ved å gå på lavkarbo. Og klart, det er positivt hvis kusine Klara endelig har klart å gå ned 20 kg i vekt og føler seg bedre enn på lenge. Men nå handlet HI om at "halve byen" ikke spiser mel, frukt og sukker og da følte jeg behov for å lomme med en generell betraktning rundt det og sa at jeg ikke hadde giddet å bry meg så mye hvis det var mitt selskap.
Å bli bedt om å lese en bok om lavkarbo for å få lov til å ha en mening, synes jeg er litt eh...overdrevet, men jeg har som sagt lest en artikkel i Aftenposten som ga meg enda en grunn til å ikke legge meg så fryktelig mye i selen for lavkarbo-folket.
Herlighet, etter noen av reaksjonene her skulle man tro det var de sultne barna i Afrika jeg ikke gadd å bry meg så mye om, ikke en gjeng voksne, rike nordmenn som har råd til å stappe innpå med så mye biff og fløte de bare orker.

Og ja, jeg har faktisk større respekt og forståelse for folk som ikke ønsker å spise dyr enn jeg har for de som bare ønsker å spise dyr. Tro det eller ei.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De jeg kjenner som har brukt lavkarbo i perioder, eller lever på det iver tid, er folk som begynte med det før det ble en "dille". Nå kaster enhver idiot seg på det etter å ha lest "her er superdietten som gjør deg slank på egg og bacon!!" på forsiden av Dagbladet, og ikke noe mer info enn det, eller etter å ha hørt svigermor skryte over det på søndagsbesøk. Sånne blir jeg også irritert på!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.