Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Superlæreren?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 11:48   #10
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor tror du det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det samme lurte jeg på.

Er det litt sånn Åh, han snakker så flott med disse ungdommene, det er nok få som får til å snakke med ungdommer på den måten eller er det mer Jeg tror nok at mange lærere ikke kan kommunisere med ungdommer, det opplevde jeg i hvert fall da jeg gikk på skolen, eller hva er det egentlig? Har en slik uttalelse grunnlag i synsing, i få egne negative opplevelser eller hva?

Det er mulig du jobber ved en superskole, der alle lærerne har fantastisk kontakt med alle elevene sine. Ellers så er du kanskje blottet for selvinnsikt. Når jeg sier at mange lærere kunne lært av måten Tjora kommuniserer på, så er ikke det en gitt konklusjon at lærere kan kommunisere. Det er tvertimot mange inspirerende og gode lærere. Som både er faglig dyktige og som er godt likt av ungdomene (eller elever generelt).

Det kan dog ikke stikkes under stol at mange lærere (og andre som jobber direkte med mennesker) er dårlige på mellommennesklige relasjoner. At dårlige relasjoner mellom lærer og elev er med på å skape et dårlig læringsmiljø kan du vel ikke være uenig i ?

Du lurer på hva grunnlaget for min uttalelse er? Selvsagt spiller egne erfaringer inn. Jeg er student selv for tiden. Jeg har videregående relativt friskt i minne, jeg har barn som ved å bytte klasse (og dermed lærer) fikk et helt annet læringsutbytte. Jeg har lærere i både i min egen familie og svigerforeldrene mine var lærere begge to.

Kall det synsing for all del.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.