Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook - statusmeldinger, del 2

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 16:25   #11
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

...Men vi har ikke barn som dør av sult eller mangel på livsnødvendige medisiner eller en 5-kroners vaksine. Alle norske barn går på skole. Her BLIR faktisk de fleste gamle, sånn at de rekker å klage over manglende enkeltrom. Det er mye som kan finjusteres i velferdsstaten også, men vi har det så fordømt godt i dette landet at når du syter sånn så ser jeg for meg en smellfeit, sprekkeferdig fyr som sitter og jafser i seg burger i et hav av sultende unger, mens han klager på for lite brus.

Kan det hjelpe?

Kjempebra!
Her er mitt standardsvar:

Sitat:

Så siden vi ikke har klart å fikse alle problemene våre her hjemme, og inntil vi har klart det, skal vi bare lukke øynene for at det dør barn av sult hver dag? At det dør barn av sykdommer vi enkelt kan behandle hver dag? At millioner av mennesker lider hver dag pga mangel på vann?
Inntil vi har det PERFEKT her så skal vi gi fullstendig fan i alle andre i hele verden, på tross av at vi har det utrolig bra? På tross av at vi har en av verdens høyeste levestandarder? På tross av at vi ikke er villige til å senke VÅR EGEN levestandard en millimeter for å hjelpe de gamle og syke her i landet?
Flott! Da er konklusjonen at vi ALDRI skal bry oss om andre enn nordmenn, for perfekt blir det aldri!

Vi bor i et land som har en sosial sikkerhet helt utenom det vanlige, som har en levestandard som er så langt unna det de vi gir bistand til i det hele tatt kan fatte, som gir statsborgere rettigheter amerikanere flest ikke tror på når de hører om det, men fortsatt klager vi!
BNI (Brutto Nasjonal Inntekt) var i 2008 på 2 570 568 181 818 og av dette ga vi 22 601 000 000 i samlet bistand (Det er altså 22 av 2570 milliarder)
Noe som utgjør 0.88%
0.88%!!!
Skal vi virkelig være så egoistiske at vi ikke har råd til å gi UNDER ÈN PROSENT av vår rikdom til å hjelpe andre mennesker i verden, når det faktisk er et spørsmål om liv og død?
Skal vi bare lukke øynene for alt som foregår utenfor Norges grenser så lenge vi ikke har løst absolutt alle våre problemer her hjemme?
Vel, jeg vil ikke stilltiende være med på at det skal være Norges bilde utad ihvertfall!

Jeg må få bakt inn ditt her også

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.