Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-11, 12:28   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...

Det som er greia med klisjéer, er at de ofte har en solid rot i virkeligheten. Så kanskje man kunne sagt det på en annen måte for å riste vekk klisjépreget, men det betyr ikke at det ikke kan være stor sannhet i uttalelsen.

Det finnes mennesker som får livskvaliteten ødelagt for resten av livet pga av fæle hendelser og det finnes mennesker som opplever at man utvikler seg på et langt mer tilfredsstillende vis etter at det har stormet som pokker. Når man kjenner på kroppen hva man virkelig ikke vil ha i eget liv, springer det ut en erkjennelse av hva man virkelig, virkelig vil. Mange mennesker vil ha opplevd at man kan ristes ut av veldig uheldige spor når man befinner seg langt nede i dypet av egen sjel. Det er fælt, det er skummelt og det er smertefullt (og når man er der, vil man jo bare grisebanke folk som kvekker om at man skal se det positive i alt) - men når man spyttes ut på den andre siden med et annet blikk på eget liv og virkeligheten, kan man oppleve en menneskelig utvikling og endring i verdisyn og holdning til livet som kan bringe en hverdagslykke man aldri før har kjent. Har jeg hørt.

Og jeg tror egentlig at det er vel så ofte mennesker som ikke har opplevd de tøffeste takene som fnyser av folk som forteller at de har et positivt fokus.

Jeg tror at noen av de småsure damene på jobben synes at jeg er en naiv lettvekter fordi jeg alltid er blid på jobb, alltid ser noe positivt i alle elever og alltid klarer (noen ganger etter mye strev ) å finne noe interessant under et foredrag. Noen ganger blir jeg både sliten og lei av det - men som regel er jeg bare skikkelig glad for at jeg har oppdaget at det kun er jeg som styrer egen livskvalitet og det er så befriende og feiende flott at jeg stort sett driter i misblligende sideblikk fra Sure Damer.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.