Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mobbing blant voksne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 10:54   #1
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mobbing blant voksne

Det er mye snakk om mobbing blant barn. Men hvordan er det med de voksne? Er dere vitne til at noen blir mobbet og hva gjør dere evt med det?

Sist redigert av Blåklokke : 29-08-11 kl 18:00.
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 11:07   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbing blant voksne

Det er et ukjent fenomen i min verden. Ikke opplevd, sett eller hørt. Hverken privat eller på jobb.

Gammel 29-08-11, 11:13   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd at folk føler seg mobbet... men fakta var at vedkomne som mobbet hadde et kroppspråk h*n ikke var klar over. Jeg reagerte også i starten, men etterhvert gikk det greit.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:20   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Egentlig ikke. Via jobb er jeg i kontakt med saker en gang i skuddåret hvor folk føler seg mobbet. Mobbingen består da i at leder og kolleger prøver å få dem til å endre atferd fordi de ikke gjør jobben sin.

Men har vel hørt at også voksne sender syrlige kommentarer/ er ekle mot folk.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:31   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke mobbing direkte, men noen ganger sier folk ufine ting på en litt legitim måte. Det er tydelig hva som ligger under.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:34   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste akkurat at når det gjelder mobbing mellom voksne (i arbeidslivet) så skyldes dette at man har forskjellige oppfatninger av virkeligheten. Jeg har tro på dette. Ut fra den definisjonene har jeg sett mobbing blant voksne.

Gammel 29-08-11, 12:41   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg leste akkurat at når det gjelder mobbing mellom voksne (i arbeidslivet) så skyldes dette at man har forskjellige oppfatninger av virkeligheten. Jeg har tro på dette. Ut fra den definisjonene har jeg sett mobbing blant voksne.

Den skjønte jeg ikke? Kan du utdype det litt?

Gammel 29-08-11, 12:58   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har blitt forsøkt i firmaet jeg jobber i, og blir slått hardt ned på. Og nei, det har ikke en damned shit med "forskjellig oppfattelse av virkeligheten" å gjøre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:59   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har observert det i form av klikkdannelser og utestenging. Ikke ok.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:07   #10
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble grovt mobbet og faktisk fysisk angrepet av en kollega på en arbeidsplass tidligere. Når jeg varslet fikk jeg beskjed om at det ble tatt videre til ledelsen og at det var vanskelig å la det få noen konsekvenser for mobberen fordi han var så dyktig i jobben sin. Da kontrakten min gikk ut valgte de å ikke fornye den fordi det "var så mye styr med meg" og da jeg sluttet fikk jeg vite at ledelsen aldri fikk beskjed fra mine nærmeste ledere om hva som foregikk.

Gammel 29-08-11, 13:08   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg ble grovt mobbet og faktisk fysisk angrepet av en kollega på en arbeidsplass tidligere. Når jeg varslet fikk jeg beskjed om at det ble tatt videre til ledelsen og at det var vanskelig å la det få noen konsekvenser for mobberen fordi han var så dyktig i jobben sin. Da kontrakten min gikk ut valgte de å ikke fornye den fordi det "var så mye styr med meg" og da jeg sluttet fikk jeg vite at ledelsen aldri fikk beskjed fra mine nærmeste ledere om hva som foregikk.

Fysisk angrepet??

minibolle mai 2012
Gammel 29-08-11, 13:11   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kollega av meg hevdet seg mobbet på arbeidsplassen, da hun fikk beskjed av ledelsen om at hun måtte kutte ned på antall røykepauser. Hun røykte mer enn hun jobbet. Ikke noe utenom det.

Gammel 29-08-11, 13:14   #13
Barbarella

Barbarella sin avatar

Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Fysisk angrepet??

Jepp. Da jeg ikke instinkivt skjønte hvordan en av maskinene på jobbet virket, ble han så irritert at han kastet flere ting hardt i ryggen på meg og skjelte meg ut, mens jeg sto og prøvde å få den til virke.

Gammel 29-08-11, 13:18   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jepp. Da jeg ikke instinkivt skjønte hvordan en av maskinene på jobbet virket, ble han så irritert at han kastet flere ting hardt i ryggen på meg og skjelte meg ut, mens jeg sto og prøvde å få den til virke.

Herremin. Det verste er jo at det ikke nytter å si fra, om du hadde anmeldt (vet ikke om du gjorde det, men det er jo naturlig å tenke tanken), hadde det sikkert ikke hjulpet.

minibolle mai 2012
Gammel 29-08-11, 13:18   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fullstendig sjokkert, Barbarella. Hva slags møkkabedrift var dette?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:20   #16
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Den skjønte jeg ikke? Kan du utdype det litt?

Niobe kommer med et typisk eksempel på forskjellig virkelighetsforståelse. Den ansatte mener seg mobbet, ledelsen mener at h*n ikke jobber.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det har blitt forsøkt i firmaet jeg jobber i, og blir slått hardt ned på. Og nei, det har ikke en damned shit med "forskjellig oppfattelse av virkeligheten" å gjøre.

Hva er bakgrunnen for mobbingen da? Er det noen som er regelrett ondskapsfulle?

Gammel 29-08-11, 13:22   #17
Barbarella

Barbarella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Herremin. Det verste er jo at det ikke nytter å si fra, om du hadde anmeldt (vet ikke om du gjorde det, men det er jo naturlig å tenke tanken), hadde det sikkert ikke hjulpet.

Jeg tok kontakt med arbeidstilsynet etter at jeg sluttet, men da var det for sent å gjøre noe siden jeg ikke jobbet der lengre. Jeg tok også kontakt med ledelsen etter at kontrakten min ikke ble fornyet, og det var da jeg fikk vite at de ikke visste noe om det som hadde skjedd. De hadde bare fått beskjed fra mine nærmeste ledere om at det var så mye styr med meg, så de kunne ikke la meg fortsette. Men selv etter jeg fortalte det så ble jeg avvist med et skuldertrekk, fyren var jo så flink i jobben sin og vanskeligere å erstatte enn meg som bare hadde jobbet der i et halvt år.

Gammel 29-08-11, 13:24   #18
Barbarella

Barbarella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er fullstendig sjokkert, Barbarella. Hva slags møkkabedrift var dette?

Nidar. Jeg boikotter for evig og alltid og kommer til å fortelle det til alle som spør. Det verste er at de har et tydelig mønster i at de faste ansatte får herse sånn som de vil med de midlertidige ansatte som de bytter ut minst to ganger i året, det var flere midlertidige som opplevde endel av det samme som meg.

Gammel 29-08-11, 13:25   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, Barbarella! At det er mulig! Håper den dårlige personalpolitikken deres blir kjent, så de sliter med å finne nye folk å ansette etterhvert!

Gammel 29-08-11, 13:26   #20
him
Leser

him sin avatar

Standard

Nidar. Jeg boikotter for evig og alltid og kommer til å fortelle det til alle som spør. Det verste er at de har et tydelig mønster i at de faste ansatte får herse sånn som de vil med de midlertidige ansatte som de bytter ut minst to ganger i året, det var flere midlertidige som opplevde endel av det samme som meg.

Herrejeremia! For et opplegg! Jeg er sjokkert.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.