Sv: Dette kunne aldri skjedd i Norge! (Om reaksjoner på opptøyene i Storbritannia)
Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.
Jeg ser hva du mener, og er enig. Bryter man loven bør man miste den subsidierte boligen. Men å frata familier boligen for noe et barn har gjort blir helt feil, synes jeg. En tolvåring snapper til seg en vinflaske (etter sigende på oppfordring av en sekstenåring) og moren får varsel om at hun kan miste boligen? Hvordan kan man rettferdiggjøre det? Hadde det vært moren som stjal og plyndret hadde det vært noe annet.
Jeg sier ikke at jeg er enig i dette, jeg prøver bare å forklare tankegangen deres.
Vi har jo ikke brøkdelen av den kommunale boligsektoren i Norge. Jeg tror det er helt feilslått i UK også, og at de har skapt et samfunn med snyltere og tapere ved sin "snillisme".
Når skoler nesten utelukkende har elever fra council estates, der brorparten av foreldre ikke har noen utdannelse og det ikke verdsettes da blir det veldig få som klarer å bryte fri.
De var på vei for en del år siden med å la skoler få direkte statsfinansiering, og få fokus på resultater. (da snakker du offentlige skoler uten skolepenger) Men så ble fokuset på resultater for elitist for new labour. Dessverre.
|